اتصال 490 فروشگاه شهر قدس به طرح فجرانه/471 فروشگاه در آستانه پیوستن به طرح


ایسنا نوشت:وحید گلی‌کانی ، در رابطه با نحوه اجرای طرح فجرانه گفت: طرح فجرانه از ایام الله دهه مبارک فجر سال گذشته آغاز و مدت سه ماه در سه مرحله ادامه خواهد داشت که شامل یک سبد ۱۱ قلمی جهت...

ایسنا نوشت:وحید گلی‌کانی ، در رابطه با نحوه اجرای طرح فجرانه گفت: طرح فجرانه از ایام الله دهه مبارک فجر سال گذشته آغاز و مدت سه ماه در سه مرحله ادامه خواهد داشت که شامل یک سبد ۱۱ قلمی جهت تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریز مغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه تفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۳)از محل یارانه جدید دولت تأمین شده است.

وی افزود: قیمت روز سبد، مشتمل بر ۱۱ قلم به مبلغ ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت و ما به تفاوت آن تا قیمت روز، به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌ شوند.

وی ادامه داد: اعتبار جدیدی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهیانه دریافت خواهند کرد، مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با نیاز خرید مصرف می‌شود.

فرماندار شهرستان قدس تأکید کرد: از ویژگی‌های این طرح، بالاترین آمار خرید در کشور، کمترین میزان مغایرت آماری، تسویه به موقع و روزانه با فروشندگان، ارتقای سطح تغذیه و کالری در خانوار و ارسال حمایت دولت به صورت هدفمند به دست مصرف کننده نهایی مورد حمایت و دیگر موارد می‌باشد که طی این مدت مورد استقبال دهک‌های ۱ تا ۳ درآمدی جامعه از این طرح به بیش از ۸۸ درصد رسیده است.

گلی‌کانی افزود: این آمار رضایت‌مندی، بیانگر اهداف دولت سیزدهم در ارتقاء امنیت غذایی دهک‌های درآمدی پایین می‌باشد، تعداد فروشگاه‌های فعال متصل به طرح (زنجیره‌ای و خرد) شهرستان قدس ۴۹۰ فروشگاه است که تعداد ۴۷۱ فروشگاه نیز در آستانه پیوستن به این طرح می‌باشند که تمهیدات لازم جهت فعال شدن آنها اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۸ فروشگاه به دلیل تخلفات ناشی از عدم توجیه در رابطه با نحوه درست اجرای طرح شناسایی، در مرحله آموزش و تعهد برای بازگشت به شبکه توزیع می‌باشند، کل اعتبار تخصیص یافته تاکنون ۱۵۴۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰۳۴ میلیارد ریال آن مصرف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی