قیمت دلار امروز 30 فروردین 1403 / سیگنال تشدید تحریم‌ها به دلار خط داد


قیمت دلار امروز 30 فروردین 1403 / سیگنال تشدید تحریم‌ها به دلار خط داد

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با نوسان افزایشی بازگشایی شد و در کریدور ششم یک کانال پیشروی کرد. معامله‌گران، روند عرضه و تقاضا را متعادل عنوان می‌کنند و معتقدند افزایش‌ و کاهش‌های روزهای اخیر بازار ارز، روند به حساب نمی‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی فروردین، نوسان افزایشی داشت و به کانال ششم از کریدور ششم صعود کرد. معامله‌گران، نوسانات بازار ارز را روند نمی‌دانند و معتقدند قیمت دلار در منطقه‌ای مشخص در نوسان است و این خواست بازارساز است که با ارزپاشی، قیمت دلار را کنترل کند.

قیمت دلار امروز 30 فروردین 1403 / سیگنال تشدید تحریم‌ها به دلار خط داد

چه قیمتی برای دلار منصفانه است؟

روز گذشته جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن طی روزهای آتی، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که این تحریم‌ها برنامه موشکی و پهپادی و سازمان‌ها و نهادهایی که از سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران پشتیبانی می‌کنند را در بر خواهد گرفت و واشنگتن انتظار دارد تا متحدانش نیز از این اقدام آمریکا پیروی کنند.

برخی معامله‌گران دلیل افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت دلار در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین را همین سیگنال سیاسی می‌دانند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی می‌گویند اگر قیمت دلار در ماه‌های آتی به انتهای کریدور ششم برسد، قیمت منصفانه‌ای است، زیرا قیمت و ارزش به هم چسبیده است. آنها چشم‌انداز برجام را متعاقب رخدادهای سیاسی اخیر، از دست رفته می‌دانند.

درهم به کانال ۱۸ هزار تومانی صعود کرد

قیمت درهم امروز با افزایش ۵۰ تومانی بازگشایی شد و در ادامه معاملات ۱۰۰ تومان دیگر نیز گران شد و به کانال ۱۸ هزار تومانی صعود کرد. تتر با رشد ۵۵۰ تومانی به کانال ۶۷ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۶۷ هزار و ۱۵۰ تومان در حال معامله است.

قیمت پوند انگلیس در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۸۱ هزار و ۴۴۰ تومان در حال معامله است و کاهش ۵۰۰ تومانی دارد. امروز یورو افزایش محدود ۱۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۹ هزار و ۹۶۰ تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار بدون تغییر نسبت به هفته‌های گذشته و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیام تبریک روز معلم | عکس نوشته تبریک روز معلم