به لطف هوش مصنوعی این ربات مانند یک انسان هر کاری می‌کند!


به لطف هوش مصنوعی این ربات مانند یک انسان هر کاری می‌کند!

مهندسان شرکت Mentee Robotics اخیراً از یک ربات جدید به نام Menteebot رونمایی کرده‌اند که به هوش مصنوعی مجهز شده و می‌تواند برای انجام هر کاری آموزش ببیند. این ربات در دو نسخه تولید شده که مدل اول برای انجام کارهای داخل خانه و مدل دوم برای حضور...

مهندسان شرکت Mentee Robotics اخیراً از یک ربات جدید به نام Menteebot رونمایی کرده‌اند که به هوش مصنوعی مجهز شده و می‌تواند برای انجام هر کاری آموزش ببیند. این ربات در دو نسخه تولید شده که مدل اول برای انجام کارهای داخل خانه و مدل دوم برای حضور در محیط‌های صنعتی و کارهای سنگین آموزش داده شده‌اند.

شرکت Mentee Robotics یکی از نام‌های برجسته دنیای رباتیک محسوب می‌شود که اخیراً تصمیم گرفته با ادغام یکی از داغ‌ترین فناوری‌های روز یعنی هوش مصنوعی (AI) در محصولات جدید خود، این فناوری را به سطح جدیدی وارد کند.

به لطف هوش مصنوعی این ربات مانند یک انسان هر کاری می‌کند!

مهندسان این شرکت اکنون در تلاش برای ساخت ربات‌های جدیدی هستند که می‌توانند مثل یک انسان در خانه کارهای مختلف را انجام داده یا در محیط‌های تجاری مورد استفاده قرار گیرند.

رباتی که آموزش می‌بیند و هر کاری می‌تواند انجام دهد

در این راستا، ربات Menteebot معرفی شده است که با لطف الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته خود می‌توانند کارهای مختلف را مانند یک انسان انجام دهد. در حال حاضر، این ربات می‌تواند راه برود، بدود یا حتی به طرفین بچرخد.

به لطف هوش مصنوعی این ربات مانند یک انسان هر کاری می‌کند!

به گفته مهندسان، این رفتارها در حالی انجام می‌شود که به راحتی سطح تعادل و کنترل در این ربات حفظ شده و می‌تواند اجسام سنگین را بدون مشکل جابه‌جا کند.

ویژگی برجسته Menteebot همان هوش مصنوعی به کار رفته در آن است که باعث شده با سایر ربات‌های انسان‌نما تفاوت چشمگیر داشته باشد. به عنوان مثال، Menteebot می‌تواند با افراد پیرامون خودش ارتباط برقرار کرده با آن‌ها به گفتگو بپردازد. علاوه بر این، امکان دریافت دستورات مختلف از طرف کاربر وجود داشته و Menteebot می‌تواند به زبان طبیعی واکنش نشان دهد.

به لطف هوش مصنوعی این ربات مانند یک انسان هر کاری می‌کند!

قدرت هوش مصنوعی با علم رباتیک نمایان می‌شود

نکته جالب آن است که ربات مورد بحث می‌تواند برای کارها مختلف آموزش دیده بر اساس نیاز شما هر کاری را انجام دهد. Menteebot مانند یک کودک عمل می‌کند که در حال آموزش دیجیتال است و پس از بارها و بارها تلاش، در نهایت در کارهای مختلف می‌تواند مهارت پیدا کند. در نهایت زمانی که این آموزش‌ها به پایان رسید، کاربر می‌تواند Menteebot در دنیای واقعی و برای انجام کار‌های مختلف (حتی ریختن شیر در لیوان) کمک بگیرد.

به گزارش Gizmochina، بازوها و دست‌های ربات مجهز به هوش مصنوعی Menteebot نیز دامنه حرکتی کاملی داشته و با دقت کافی می‌توانند برای انجام کارهای ظریف نیز مورد استفاده قرار بگیرد. بر همین اساس، تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این ربات در حال جابه‌جایی ظرف‌های شسته شده است.

به لطف هوش مصنوعی این ربات مانند یک انسان هر کاری می‌کند!

گرچه Menteebot تا سال 2025 برای خرید در دسترس نخواهد بود و تبلیغات پیرامون آن را کمی به‌دور از واقعیت توصیف کرد، اما همچنان با یک شاهکار مهندسی سروکار داریم که قابلیت پیشرفت و تبدیل به سنگ بنای یک دنیای رباتیک واقعی را دارد.

ربات هوش مصنوعی Menteebot در دو نسخه متفاوت عرضه خواهد شد. مدل اول برای انجام کارهای خانه و مدل تجاری دوم برای فعالیت‌های سنگین و محیط صنعتی آموزش داده می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم