نخست‌وزیر قطر: دوحه در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه بازنگری می‌کند


نخست‌وزیر قطر: دوحه در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه بازنگری می‌کند

نخست‌وزیر قطر نسبت به وضعیت فعلی تلاش‌های میانجیگرانه بین‌المللی به رهبری دوحه برای کمک به دستیابی به توافق بر سر آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر نسبت به وضعیت فعلی تلاش‌های میانجیگرانه بین‌المللی به رهبری دوحه برای کمک به دستیابی به توافق بر سر آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در غزه ابراز نگرانی کرد.

آل ثانی که وزیر خارجه قطر نیز هست، از سوء استفاده برخی از دست اندرکاران از تلاش‌های قطر برای دستاوردهای «سیاسی محدود» و تضعیف تلاش‌های این کشور توسط سیاستمدارانی که در این مذاکرات به دنبال کسب امتیاز هستند، ابراز نگرانی کرده و گفت که این امر دولت قطر را ملزم به انجام یک ارزیابی جامع می‌کند.

وی بر حساسیت مذاکرات جاری و بر چالش‌های پیش روی پر کردن شکاف‌ها بین طرف‌های درگیر تأکید کرد.

این مقام قطری همچنین به تناقض بین تضمین‌های خصوصی و اظهارات عمومی طرف‌های درگیر اشاره کرد و چنین اقداماتی را غیرمولد توصیف کرد.

در حالی که نخست‌وزیر قطر به نام کسی اشاره نکرد، این اظهارات پس از موضع «استنی هویر» نماینده دموکرات آمریکا در روز دوشنبه صورت گرفت که گفته بود اگر قطر بر حماس فشار نیاورد تا به توافقی برای آزادی گروگان‌ها و برقراری آتش‌بس موقت دست یابد، ایالات متحده باید در روابط خود با قطر تجدید نظر کند.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک