وزیر صمت: افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است


وزیر صمت: افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند، گفت: افزایش تولید واحدهای صنعتی استان سمنان منطبق با ظرفیت اسمی با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی در دستور کار است.

وزیر صمت: افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباس علی آبادی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح واحدهای صنعتی در گرمسار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» با توسعه کمی و کیفی صنعت و با همراهی مردم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: سمنان استانی صنعتی و دارای ظرفیت‌های زیادی در تحقق شعار امسال است و دولت سیزدهم حمایت ویژه از صنعت این استان به منظور جهش تولید با مشارکت مردمی را دنبال می‌کند.

علی آبادی با اشاره به سفر خود یک روز زودتر از سفر رییس جمهور به استان سمنان، بیان کرد: با نیت بررسی، جمع‌بندی وضعیت صنعت از امروز در قالب سومین سفر به این دیار آمده‎‌ام.

این مسوول اضافه کرد: بخشی از برنامه سفر رییس جمهور به استان سمنان بازدید از واحدهای صنعتی و برگزاری جشن احیای واحدهای تولیدی است و بر همین مبنا، تخصیص اعتبارات به بخش صنعت به منظور جهش تولید مدنظر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: رفع مشکلات صنعت با اهتمام ویژه در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود و امید می‌رود در این مسیر گره‌گشایی در حدانتظار محقق شود.

کمک به توسعه صنعت در سمنان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین برق صنعت از اولویت‌های دولت سیزدهم در دست پیگیری است و تلاش می‌شود واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان برای افزایش تولید برق صنایع پیگیری می‌شود.

علی‌آبادی گفت: اقتصاد استان سمنان وابسته به بخش صنعت است و بخشی زیادی از تولید ناخالص داخلی این استان وابسته به صنعت است و بر همین اساس باید سهم آب صنعت استان سمنان ویژه دیده شود.

این مسوول بیان کرد: آب مورد نیاز بخشی از صنعت از دریای جنوب کشور تامین شد و تامین آب صنعت در استان سمنان از راهکارهای مختلف از جمله تصفیه پساب و افزایش بهره‌وری آب برای صنعت پیگیری می‌شود.

یاسر عربی نماینده منتخب مردم گرمسار و آرادان درمجلس شورای اسلامی نیز در این گفت وگو تقویت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گرمسار را خواستار شد و افزود: رفع کمبود نیروی انسانی و کمبود انرژی برق در شهرک‌های صنعتی ایوانکی و جنت آباد گرمسار در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد./اینا



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا