مجارستان: زمان خانه‌تکانی در اتحادیه اروپا رسیده‌است


مجارستان: زمان خانه‌تکانی در اتحادیه اروپا رسیده‌است

نخست‌وزیر مجارستان امروز (چهارشنبه) ضمن محکومیت سیاست‌های اتحادیه اروپا در موضوع مهاجرت و بحران اوکراین، خواستار تغییر رهبری این اتحادیه شد.

مجارستان: زمان خانه‌تکانی در اتحادیه اروپا رسیده‌است

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در جریان گردهمایی راست‌گرایان اروپایی در بروکسل، گفت: منظور از این انتخابات تغییر رهبری اروپا است. اگر ثابت شود که رهبری بد است، باید جایگزین شود. به همین سادگی.

اوربان در تلاش است تا پس از انتخابات ماه ژوئن، اتحادیه اروپا را با نتایج نظرسنجی‌ها مبنی‌بر رشد جناح راست همسو کند. قدرت گرفتن جناح راست می‌تواند سیاست‌های اتحادیه اروپا را در مورد مسائل کلیدی از آب و هوا گرفته تا جنگ اوکراین به‌شدت دستخوش تغییر کند.

اظهارات صریح اوربان در گردهمایی دو روزه رهبران جناح راست در بروکسل در شرایطی ایراد شد که این جلسه یک بار لغو و مجدداً برنامه‌ریزی و برگزار شد.

اوربان در سخنرانی خود در میان صد‌ها نفر از دانشگاهیان، مقامات و روزنامه‌نگاران، مداخله پلیس و تعطیلی کنفرانس را با «سرکوب» مجارستان کمونیست دهه ۱۹۸۰ تشبیه کرد.

او گفت که «فکر می‌کنم آزادی در اروپا و به ویژه در بروکسل در خطر است، همانطور که دیروز شاهد بودیم. اسمش را کمونیسم بگذاریم یا هر چیز دیگر، قطعاً در آستانه ظلم و ستم در اروپا هستیم».

اوربان به شدت از سیاست مهاجرتی این اتحادیه انتقاد کرد و گفت: زندگی در یک جامعه مسیحی فوق‌العاده است، چرا باید آن را رها کنیم؟

اوربان که نزدیک‌ترین متحد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در اتحادیه اروپا است، تأکید کرد که روابط اقتصادی بوداپست با مسکو ادامه خواهد داشت چراکه جنگ اوکراین «جنگ مجارستانی‌ها» نیست.

او با انتقاد از سیاست‌های حمایتی اروپا از یک کشور شکست‌خورده، تاکید کرد که «اوکراین صرفاً با پول و مهمات اروپا و آمریکا به موجودیت خود ادامه می‌دهد».

اوربان تصریح کرد: اروپا و آمریکا هر کاری بتوانند انجام می‌دهند تا سپری حائل بین مرز روسیه و مرز کشور‌های ناتو داشته باشند.

این کنفرانس که شامل چهره‌های برجسته محافظه‌کار از جمله «نایجل فراژ» انگلیسی و «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر سابق لهستان است، دیروز سه‌شنبه در بروکسل آغاز شد، اما حضور پلیس به دستور شهردار محلی منجر به آشوب و بر هم خوردن کنفرانس شد.

در پی اعتراض حاضران، دادگاه بلژیک در نهایت دستور شهردار محلی را لغو کرد و کنفرانس در روز چهارشنبه برگزار شد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید