اظهارات نخست وزیر عراق درباره عملیات وعده صادق


اظهارات نخست وزیر عراق درباره عملیات وعده صادق

نخست‌وزیر عراق، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند و تأکید کرد که از قلمرو عراق برای اقدام تنبیهی ایران استفاده نشده است.

نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی روز گذشته (سه‌شنبه) پس از دیدار روز دوشنبه با رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»، هرگونه گزارش در ارتباط با حمله ایران از خاک عراق را رد کرد.

السودانی، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق را نقض آشکار و خلاف قوانین بین‌المللی خواند و گفت همین اقدام، ایران را بر آن داشت تا پاسخ دهد.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد «از طریق گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم برای ما ثابت نشد که موشک یا پهپادی از عراق پرتاب شده است».

السودانی سپس با تأکید بر لزوم حفظ امنیت عراق تصریح کرد «قطعاً، موضوع ما روشن است. ما به هیچ نهاد غیردولتی اجازه نمی‌دهیم تا از عراق برای بازگرداندن این کشور به جنگ استفاده کند. ما از رویه‌های قانونی برای حفظ امنیت عراق و دور کردن عراق از صحنه درگیری استفاده می‌کنیم».

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که فلسطینیان در مقابل چشمان جهان با نسل‌کشی مواجه هستند اما «جامعه بین‌المللی با سیستم و قوانین خود در محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه شکست خورده است».

وی با انتقاد از انفعال جهان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت «ما خواهان اجرای این ارزشها و اصول از سوی جامعه بین‌الملل هستیم. پس، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و دستورالعمل‌های کنفرانس بین‌المللی درباره موضوع فلسطین کجاست؟»

السودانی تأکید کرد که جنگ غزه بر «ثبات منطقه و جهان تأثیر گذاشته است و نادیده گرفتن ریشه این مشکل، پیامدهای بیشتری را به همراه خواهد داشت و در این منطقه حساس از جهان، گستره درگیری‌ها را بیشتر می‌کند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید