تولید 2.8 میلیون تن پیاز در سال زارعی جاری


تولید 2.8 میلیون تن پیاز در سال زارعی جاری

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیاز مورد نیاز کشور تامین است، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن پیاز در سال زارعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در کشور تولید شده است.

تولید 2.8 میلیون تن پیاز در سال زارعی جاری

«حسین اصغری» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره وضعیت تولید پیاز در کشور، افزود: طبق آمارهای موجود برای سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳، بیش از ۲ میلیون و ۸۸۲ هزار تن پیاز در سطح ۵۵ هزار و ۴۵۵ هکتار از اراضی کشت شد.

این مقام مسوول وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: محصول پیاز در چهار فصل به شکل زمستانه، بهاره، تابستانه و پاییزه تولید می شود و کمبودی در تولید و تامین این محصول وجود ندارد.

اصغری تصریح‌کرد: میزان تولید زمستانه پیاز در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ نزدیک‌به ۶۴۴ هزار و ۳۰۰ تن در سطح زیرکشت ۱۳ هزار و ۴۵۰ تن است.

وی یادآور شد: میزان تولید بهاره ۵۷۱ هزار و ۲۲۰ تن در سطح زیرکشت ۱۲ هزارو ۲۰۰ هکتار، میزان تولید تابستانه ۶۷۱ هزارو ۵۳۵ تن در سطح زیرکشت ۱۱ هزار و ۷۹۵ هکتار و میزان تولید پاییزه این محصول ۹۹۵ هزار و ۲۸۵ تن در سطح زیرکشت ۱۸ هزار و ۱۰ هکتار بوده است.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: محصول پیاز در ۳۰ استان کشور تولید می شود و با توجه به مواجهه استان‌های جنوبی کشور با بارندگی های شدید، همین امر موجب تاخیر در برداشت این محصول شده است.

بیشتر بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین