غار کوه گره خان آباد


غار کوه گره خان آباد

غار کوه گره خان آباد یکی از عمیق ترین چاه غارهای ایران است که در مسیر جاده خمین به شازند و در ضلع جنوب شرقی روستای خان آباد واقع شده است. این غار در دل کوهی منفرد به نام کوه گره نهفته است که از جاذبه های طبیعی و...

غار کوه گره خان آباد یکی از عمیق ترین چاه غارهای ایران است که در مسیر جاده خمین به شازند و در ضلع جنوب شرقی روستای خان آباد واقع شده است. این غار در دل کوهی منفرد به نام کوه گره نهفته است که از جاذبه های طبیعی و دیدنی خمین می باشد. با توجه به توان های محیطی منطقه خان آباد و روستاهای اطراف و وجود غار بی نظیر کوه گره خان آباد در مناطق کوهستانی با پوشش گیاهی بکر و وجود چشمه های آب فصلی و نواحی ییلاقی خوش آب وهوا. وجود راه دسترسی به غار و پیچدگی های ساختاری و مشکلات مسیر پیمایش داخل غار. انگیزه های متفاوت برای سفر به غار کوه گره را ایجاد نموده است.

غار کوه گره خان آباد

پیمایش این غار نیازمند در اختیار داشتن ابزارهای فنی و حرفه‌ای غارنوردی است.

نحوه دسترسی به غار کوه گره خان آباد

با گذر از جاده ای که از سمت غرب این کوه به سمت جنوب کشیده شده است. وارد جاده ای خاکی خواهیم شد که در سمت چپ قرار دارد. که از کنار جاده تا دهانه غار تقریبا ۱۵ دقیقه باید پیاده روی کرد. در مسیر از رودخانه ای خشکیده عبور خواهیم کرد. با گذر از اولین دره، با شیبی ملایم به سمت بالا تغییر مسیر داده و با طی کردن ۲۰۰ متر و شروع سنگلاخی شدن مسیر، به غار نزدیک می شویم. دهانه این غار را می توان به صورت خمیده وارد شد. بعد از طی مسافتی حدود ۵ یا ۶ متر بالای چاه اول قرار گرفته و با فرودی حدود ۱۶ متر به تالار اول می رسیم .

با ادامه دادن در این غار به تالارها و مکان هایی برخورد خواهیم کرد که جلوه ی زیبایی را به این غار بخشیده است.

غار کوه گره خان آباد

غار کوه گره خان آباد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403