رشد 18 درصدی صادرات صنعت بهداشتی و سلولزی در سال گذشته


رشد 18 درصدی صادرات صنعت بهداشتی و سلولزی در سال گذشته

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۶۱ میلیون دلار مواد بهداشتی و سلولزی در سال گذشته صادرات شده است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد 18 درصدی صادرات صنعت بهداشتی و سلولزی در سال گذشته

به گزارش ایران اکونومیست، محمدمهدی برادران امروز چهارشنبه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شوینده بهداشتی و سلولزی (۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت)، اظهار داشت: در حوزه تولید نیز در سال گذشته یک هزار و ۸۲۲ تن مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۳ درصدی یافته است.

وی افزود: صنعت شوینده از لحاظ کمی و کیفی در کشورمان به بلوغ کشیده نه‌تنها نیاز داخلی بلکه بازارهای هدف را تامین کرده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره اینکه باید مواد اولیه صنعت بهداشتی و سلولزی از بازارهای رسمی تهیه شود گفت: نباید این نوع مواد اولیه از بازارهای غیررسمی و به صورت قاچاق تامین شود که جلوگیری از این امر در مدیریت قیمت تمام شده کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته واردات مواد اولیه ۴۵ میلیون دلار بوده است که کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

برادران با بیان اینکه باید در صنعت مواد بهداشتی و سلولزی سهم بازار را بالا ببریم گفت: از لحاظ تولیدی ۹۵ درصد بازار در اختیار کالاها و تولیدات داخلی است.

وی گفت: فعال سازی ظرفیت‌های خالی یکی از مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌ها در این عرصه است که امسال در کارگروه ملی بر رشد ۲۵ درصدی تولیدات در صنعت بهداشتی و سلولزی تاکید شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد و توسعه تولیدات در صنعت مواد شوینده خبر داد و گفت: در دولت قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیات دولت چند موضوع را مطرح کردند که یکی از این موارد بحث تامین مواد شوینده بود که این امر به خاطر کمبود در مواد شوینده مطرح شد.

وی افزود: سال گذشته با همکاری انجمن‌های این صنعت، نیاز بازار در شب عید تامین شد و هیچ‌گونه کمبودی در بازار نبود این در حالی است که ما در گذشته واردکننده در این صنعت بودیم؛ ولی اکنون با اتکا بر تولید داخلی می‌توانیم جشن خودکفایی را بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی