رونمایی سامسونگ از سریعترین حافظه رم LPDDR5X جهان با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه


رونمایی سامسونگ از سریعترین حافظه رم LPDDR5X جهان با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه

سامسونگ به تازگی اعلام کرده که در حال توسعه حافظه رم LPDDR5X جدیدی است که سریع‌ترین در نوع خود است. این حافظه رم LPDDR5X سرعتی معادل 10.7 گیگابیت بر ثانیه دارد که سریعترین حافظه رم محسوب شده و برای پردازش‌های هوش مصنوعی مناسب است. جزئیات بیشتر...

سامسونگ به تازگی اعلام کرده که در حال توسعه حافظه رم LPDDR5X جدیدی است که سریع‌ترین در نوع خود است. این حافظه رم LPDDR5X سرعتی معادل 10.7 گیگابیت بر ثانیه دارد که سریعترین حافظه رم محسوب شده و برای پردازش‌های هوش مصنوعی مناسب است. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

سامسونگ ادعا کرده که این تراشه حافظه بهترین عملکرد را در اجرای پردازش‌های هوش مصنوعی دارد. غول فناوری کره‌ای می‌گوید این حافظه در میان تمام DRAMهای 12 نانومتری، کوچک‌ترین گزینه موجود است.

سامسونگ اعلام کرده که این حافظه فقط برای گوشی‌های هوشمند نبوده و کامپیوترها، شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی، سرورها، سیستم‌های اتوماسیون و دستگاه‌های دیگر نیز از اهداف این تراشه حافظه محسوب می‌شوند.

رونمایی سامسونگ از سریعترین حافظه رم LPDDR5X جهان با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه

تراشه حافظه 12 نانومتری جدید سامسونگ نسبت به مدل قبلی خود که حداکثر سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه‌ای داشت، از نظر عملکرد تا 25 درصد و از نظر ظرفیت تا 30 درصد ارتقا یافته است. همچنین حداکثر ظرفیت این تراشه حافظه 32 گیگابایت خواهد بود.

غول فناوری کره‌ای قابلیت مصرف انرژی متغیر را به حافظه خود اضافه و جنبه کم‌مصرف بودن آن را بیشتر تقویت کرده است. طبق گفته شرکت سازنده این تغییرات، مصرف انرژی تراشه را تا 25 درصد بهبود داده و هزینه تمام شده گوشی‌های هوشمند و سرورها را کاهش می‌دهد. کره‌ای‌ها قصد دارند تولید انبوه این تراشه حافظه را از نیمه دوم سال جاری آغاز کنند.

بر اساس اعلام zdnet حافظه‌های LPPDDR بسیار کم‌مصرف بوده و ابتدا برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده بودند، اما در طول چند سال گذشته با وجود رونق هوش مصنوعی، شاهد گسترش استفاده از آن‌ها در سرورها و مراکز داده نیز هستیم.

در همین رابطه بخوانید:

- حافظه‌های LPDDR5X سامسونگ درون پردازنده‌های Lunar Lake اینتل!
- سامسونگ تراشه حافظه رم 8.5 گیگاهرتزی LPDDR5X برای گوشی‌های موبایل معرفی کرد

پیش از این اعلام شده بود که اینتل با سامسونگ قرارداد بسته تا پردازنده‌های Lunar Lake خودش را به حافظه‌های LPDDR5X ساخت کره‌ای‌ها مجهز کند. پلتفرم Lunar Lake MX اینتل برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک طراحی شده و قرار است با 16 یا 32 گیگابایت حافظه LPDDR5X-8533 عرضه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی