بیمه شخص ثالث را با تخفیف بخرید


بیمه شخص ثالث را با تخفیف بخرید

بیمه شخص ثالث جزو بیمه‌های اجباری خودرو است و برای رانندگی در سطح شهر و جاده به آن احتیاج دارید. قیمت این بیمه هر سال افزایش پیدا می‌کند، بنابراین بهتر است بیمه شخص ثالث را با تخفیف تهیه کنید.

بیمه شخص ثالث جزو بیمه‌های اجباری خودرو است و برای رانندگی در سطح شهر و جاده به آن احتیاج دارید. قیمت این بیمه هر سال افزایش پیدا می‌کند، بنابراین بهتر است بیمه شخص ثالث را با تخفیف تهیه کنید. ما در این مقاله درباره استعلام قیمت و خرید بیمه ثالث ماشین صحبت می‌کنیم و برای خرید بیمه شخص ثالث، یک کد تخفیف به شما می‌دهیم. شما می‌توانید با استفاده از کد تخفیف انتهای مقاله، برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام کنید و مراحل خرید را به صورت آنلاین انجام دهید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

یکی از مهم‌ترین بیمه‌های خودرو، بیمه شخص ثالث است. خرید این بیمه برای همه دارندگان وسایل نقلیه زمینی ضروری است و اگر خودرویی تحت پوشش این بیمه نباشد، طبق قانون بیمه مرکزی جریمه می‌شود. بیمه شخص ثالث هزینه‌های مربوط به درمان و فوت شخص ثالث و آسیب‌های وارد شده به اموال را پرداخت می‌کند.

در این بیمه، شما به عنوان مالک وسیله نقلیه، شخص اول یا بیمه‌گزار هستید و شخص ثالث هم کسی است که در اثر حادثه رانندگی خسارت دیده است. بنابراین، منظور از شخص ثالث سرنشین‌های خودرو و افراد آسیب‌دیده حین رانندگی هستند. طبق آخرین قوانین بیمه شخص ثالث، اگر راننده مقصر هم آسیب ببیند، شرکت بیمه هزینه خسارت‌ها را پرداخت می‌کند. در بخش بعدی، پوشش‌های بیمه شخص ثالث را توضیح می‌دهیم.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث

پوشش‌های بیمه شخص ثالث در ۳ دسته خسارت‌های مالی، خسارت بدنی و حوادث راننده دسته‌بندی می‌شوند. با خرید این بیمه، شرکت بیمه متعهد می‌شود که هزینه خسارت‌های مالی و جانی را تا سقف مشخصی پرداخت کند.

خسارت‌های مالی

اگر در اثر تصادف رانندگی و برخورد خودرو به اجسام خیابان، اموال اشخاص ثالث آسیب ببینند یا خودروی شخص دیگری صدمه ببینند، شرکت بیمه موظف است که خسارت‌های مادی را پرداخت کند.

خسارت بدنی

خسارت‌های جانی یا بدنی بیمه شخص ثالث شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان پزشکی ناشی از حادثه هستند. اگر در تصادف رانندگی، افراد داخل ماشین یا عابر پیاده دچار شکستگی، نقص عضو، ازکارافتادگی کلی یا جزئی شود یا فوت کند، شرکت بیمه هزینه‌ خسارت‌های مالی را تا سقف مشخصی پرداخت می‌کند.

پوشش حوادث راننده

این پوشش مخصوص راننده مقصر و آسیب‌دیده است و به شرط داشتن گواهینامه معتبر و مرتبط با خودرو به شما تعلق می‌گیرد. اگر گواهینامه رانندگی دارید و بیمه شخص ثالث را تهیه کردید، می‌توانید برای دریافت خسارت‌های جانی از خدمات بیمه شخص ثالث استفاده کنید. اما خسارت خودروی راننده مقصر زیرمجموعه این بیمه قرار نمی‌گیرد و با بیمه بدنه حساب می‌شود.

قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳

قیمت بیمه شخص ثالث به نرخ دیه در ماه حرام، تعداد سیلندر در خودروهای سواری و موتور سیکلت و ظرفیت بار در خودروهای بارکش بستگی دارد. مبنای محاسبه قیمت هم میزان پوشش مالی و بدنی بیمه و دیه انسان کامل در ماه حرام است. ماه‌های حرام ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام تقویم قمری هستند.

طبق قوانین قوه قضاییه، مبلغ دیه کامل در سال ۱۴۰۳ در ماه‌های حرام، ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در سایر ماه‌ها ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث ۲.۵ درصد مبلغ دیه حساب می‌شود. جدول زیر مبلغ پایه حق بیمه ۱۴۰۳ برای ماشین‌های مختلف را نشان می‌دهد.

نوع وسیله نقلیه مبلغ پایه حق بیمه ۱۴۰۳ به تومان
ماشین‌های کمتر از ۴ سیلندر ۴.۱۱۳.۷۲۰
پیکان، پراید و سمند ۴.۸۷۱.۸۰۰
ماشین‌های ۴ سیلندر ۵.۷۲۶.۵۶۵
سایر ماشین‌های ۴ سیلندر ۶.۴۰۹.۲۶۰

علاوه‌بر نرخ دیه، عواملی مثل کاربری خودرو، جریمه دیرکرد بیمه، میزان پوشش مالی بیمه و تخفیف بیمه شخص ثالث روی قیمت نهایی بیمه تاثیر می‌گذارند. در ادامه، هر کدام از این عوامل را توضیح می‌دهیم:

کاربری خودرو

نوع خودرو، میزان ریسک احتمالی شرکت بیمه را نشان می‌دهد. تاکسی‌ها و خودروهایی که برای آموزش رانندگی استفاده می‌شوند، بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند. بنابراین، اگر راننده تاکسی یا مربی رانندگی هستید، باید هزینه بیشتری برای خرید بیمه شخص ثالث پرداخت کنید. حق بیمه شخص ثالث ماشین آمبولانس، آتش‌نشانی، بارکش و ماشین‌های صنعتی هم بیشتر از حق بیمه ماشین‌های سواری است. جدول زیر میزان افزایش حق بیمه ثالث نسبت به کاربری خودرو را نشان می‌دهد.

نوع کاربری خودرو درصد افزایش حق بیمه
سواری با کاربری آژانس، تاکسی، مسافرکش، شخصی درون‌شهری ۱۰
تاکسی و مسافرکش برون‌شهری ۲۰
حمل مواد سوختی مایع و گازی شکل ۲۵
حمل مواد منفجره و خطرناک ۵۰
تعلیم و آزمون رانندگی ۱۵
مسابقات رانندگی ۵۰

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

اگر بیمه شخص ثالث را در زمان مشخصی تمدید نکنید، شامل جریمه دیرکرد می‌شوید و هزینه پرداختی افزایش پیدا می‌کند. جریمه دیرکرد به صورت روزانه حساب می‌شود. بنابراین، بعد از تمام شدن اعتبار بیمه‌نامه باید هر چه زودتر بیمه‌نامه را تمدید کنید.

در صورتی‌که بدون بیمه شخص ثالث از خودروی خودتان در خیابان‌ها استفاده کنید و دچار حادثه شوید، شرکت بیمه خسارت‌های مالی و جانی را پرداخت نمی‌کند و تعهدی در این خصوص ندارد. برای محاسبه جریمه دیرکرد روزانه باید حق بیمه کامل را بر ۳۶۵ تقسیم کنید. جدول زیر مبلغ جریمه روزانه ۱۴۰۳ را به تومان نشان می‌دهد.

نوع وسیله نقلیه مبلغ جریمه روزانه
ماشین‌های کمتر از ۴ سیلندر ۱۱.۴۲۷
پیکان، پراید و سمند ۱۳.۳۴۷
ماشین‌های ۴ سیلندر ۱۵.۹۰۷
سایر ماشین‌های بالای ۴ سیلندر ۱۱۷.۸۰۳

میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث

هر سال، شرکت بیمه مرکزی، حداقل و حداکثر میزان پوشش مالی بیمه‌های شخص ثالث را منتشر می‌کند. برای اینکه بتوانید از پوشش‌های بیشتری استفاده کنید، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. طبق اطلاعیه بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۳، حداقل پوشش مالی ۴۰ میلیون تومان و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث ۸۰۰ میلیون تومان است.

تخفیف بیمه شخص ثالث

یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است. اگر در طول یک سال از خدمات شرکت بیمه استفاده نکنید و خسارتی دریافت نکنید، هنگام تمدید بیمه‌نامه می‌توانید از شرکت بیمه تخفیف بگیرید. هر چقدر تعداد سال‌های عدم خسارت بیشتر باشد، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث هم بیشتر می‌شود. طبق قانون جدید،حداکثر تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت ۱۴ سال است.

بیمه شخص ثالث را با تخفیف بخرید

سخن آخر

در این مقاله، درباره قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ و نحوه خرید آن صحبت کردیم و پوشش‌های بیمه را توضیح دادیم. اگر می‌خواهید بیمه شخص ثالث را با تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی خریداری کنید، می‌توانید از کد تخفیف Salesng استفاده کنید. این کد تخفیف متعلق به سایت بیمه بازار است و علاوه‌بر فروش آنلاین بیمه، خدمات مشاوره بیمه شخص ثالث هم ارائه می‌دهد. بنابراین، شما می‌توانید سوال‌های خودتان درباره نحوه خرید بیمه، بهترین شرکت بیمه و دریافت خسارت را به صورت ۲۴ ساعته از کارشناس‌های بیمه بپرسید.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نگاهی به مراسم تولد خلوت سعید معروف ستاره والیبال در خانه اش روی مبل چرم/مبارکا باشه