مدارس 11 شهرستان تعطیل اعلام شد!


مدارس 11 شهرستان تعطیل اعلام شد!

با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس 11 شهرستان تعطیل اعلام شد.

مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با شدت یافتن بارشها در استان مدارس ۱۱ شهرستان امروز چهارشنبه غیرحضوری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، وی عنوان کرد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و وجود رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت احتمال افزایش تعطیلی مدارس شهرستان‌های مختلف استان تا فردا دور از انتظار نیست.

محسن حیدری افزود: همچنین از نیکشهر ۳۶.۷، توتان از توابع نیکشهر ۵۲، زاهدان ۵.۶، سراوان ۱۲، دلگان ۳۹ میلی متر باران گزارش شد.

وی بیان کرد: از امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل رگبار و رعد و برق شدید، سایر نقاط استان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش بادشدید موقتی، کاهش دما خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پنجشنبه و جمعه در سطح استان و روی دریا رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

حیدری افزود: تا ظهر فردا روی دریا وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم است و طی این مدت شرایط دریا برای هیچگونه عملیات دریایی مناسب نمی‌باشد.

وی توصیه کرد: شهروندان از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

ورود سامانه جدید بارشی در سیستان و بلوچستان علاوه بر تعطیلی برخی مدارس این استان، مسدود کردن ۶ محور فرعی و قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای شهرستان قصرقند را به همراه داشته است.

تاکنون خسارت جانی و حادثه‌ای ناشی از بارندگی و بروز طغیان رودخانه‌های محلی گزارش نشده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریز زیر چکمه های ارتش سرخ - جلد 2