افزایش 4 تومانی قیمت پیامک و پیش بینی درآمد 800 میلیارد تومانی دولت


با مشخص شدن منابع بودجه ۱۴۰۳ از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش بینی شده قیمت هر پیامک ۴ تومان گران تر شود. طبق جداول بودجه در سال ۱۴۰۳، قیمت هر پیامک ۴ تومان افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی شده این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته...

با مشخص شدن منابع بودجه ۱۴۰۳ از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش بینی شده قیمت هر پیامک ۴ تومان گران تر شود.

طبق جداول بودجه در سال ۱۴۰۳، قیمت هر پیامک ۴ تومان افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی شده این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

بر اساس این گزارش، هزینۀ ارسال پیامک در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل متفاوت است و بسته به زبان فارسی یا انگلیسی و البته تعداد کلمات بین ۸.۹ تا ۲۷ تومان است.

درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل حق‌ امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات، ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

درآمد حاصل از حق مالکیت دولت ناشی از مجوزهای صادره از سوی شورای عالی فضای مجازی نیز به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. حق استفاده از فرکانس رادیویی ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد به دولت می‌‌رساند و درآمد حاصل از شماره‌گذاری مخابراتی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

دولت بابت حقوق ورودی واردات گوشی‌های تلفن همراه با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار بالغ بر ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت. درآمد حاصل از فروش هولوگرام حامل‌های دیجیتال ۱۰۰ میلیون تومان و خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی نیز به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

نگار کریمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید