اردن: هرگز میدانی برای جنگ منطقه‌ای نخواهیم بود


اردن: هرگز میدانی برای جنگ منطقه‌ای نخواهیم بود

وزیر خارجه اردن گفت که هرگز کشورمان را در معرض خطر قرار نخواهیم داد و هرگز میدانی برای جنگ منطقه‌ای نخواهیم بود.

اردن: هرگز میدانی برای جنگ منطقه‌ای نخواهیم بود

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در سخنانی گفت: امنیت اردن و شهروندانش در معرض خطر است به همین سبب، پیام ما برای همگان روشن است، هرگز اجازه نخواهیم داد که کشورمان به میدانی برای جنگ تبدیل شود.

وی افزود ما به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد امنیت شهروندانمان را به خطر بیندازد و با تمام توان و امکانات خود با هر طرفی که تلاش کند به حاکمیت اردن و حریم هوایی آن رخنه کند، مقابله خواهیم کرد.

الصفدی با اعتراف به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابله با پهپاد‌هایی که ایران برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی پرتاب کرده بود، گفت: همانطور که با پهپاد‌های ایرانی مقابله کردیم که ممکن بود خطری برای اردن شکل دهد، با پهپاد‌های اسرائیلی هم مقابله خواهیم کرد، چرا که معتقدیم خطری برای اردن هستند.

وی افزود من خواستم این مسئله را به طور واضح و شفاف بیان کنم، همه باید این نکته را بدانند، نباید به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در کابینه اش، وزیران افراطی و نژادپرست هستند، اجازه دهیم که طرح‌های جنگی را بر منطقه تحمیل کنند.

الصفدی گفت: ما باید مانع این طرح‌ها شویم و طرح‌های صلح واقعی را تحمیل کنیم، تحقق صلح (سازش) میان فلسطینیان و اسرائیل و برای تمام منطقه را دنبال کنیم، همچنین نباید به نتانیاهو اجازه دهیم که نگاه‌ها را از آنچه در غزه جریان دارد، منحرف کند تا تمرکز بر رویارویی میان ایران و اسرائیل باشد

حمایت احزاب اردنی از پاسخ کوبنده موشکی پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی

این در حالی است که احزاب ملی گرای اردن در حمایت از پاسخ موشکی و پهپادی قدرتمند ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کردند: پاسخ ایران، حقی مشروع در رویارویی با قلدرمآبی و زورگویی رژیم صهیونیستی و تجاوزات مکرر این رژیم به حاکمیت کشورهاست.

این احزاب خاطر نشان کردند که پاسخ ایران، حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن است. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت