روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی


روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی

یکی از مشکلات رایجی که برای گوشی‌های هوشمند به وجود آمده و باعث شکایت کاربران و مراجعه آنها به مراکز تعمیرات موبایل می‌شود، پریدن آنتن گوشی شیائومی است. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم کرده و دچار قطعی در تماس‌ها و مکالمات خود می‌شوید،...

یکی از مشکلات رایجی که برای گوشی‌های هوشمند به وجود آمده و باعث شکایت کاربران و مراجعه آنها به مراکز تعمیرات موبایل می‌شود، پریدن آنتن گوشی شیائومی است. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم کرده و دچار قطعی در تماس‌ها و مکالمات خود می‌شوید، ادامه مطلب آموزش رفع مشکل آنتن دهی شیائومی از شهر سخت افزار را بخوانید.

اکثر اوقات مشکل شبکه گوشی‌های شیائومی بدون دلیل است و بدون دلیل آنتن گوشی پریده و حالت Emergency Call فعال می‌شود. در این حالت حتی با تنظیمات دستی و جستجوی شبکه‌های موجود هم نمی‌توان سیمکارت را بر روی شبکه‌های موبایل مورد نظر ثبت کرد.

فهرست مطالب این مقاله:

- دلایل بروز مشکل در آنتن دهی گوشی شیائومی
- حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

قطع شدن آنتن بیشتر در گوشی‌هایی که دو سیم کارت دارند اتفاق می‌افتد که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، گاهی اوقات این مشکل به طور خودکار بعد از مدت کوتاهی رفع می‌گردد اما در بعضی موارد این مشکل به این راحتی حل نمی‌شود و نیاز است که یک سری اقدامات انجام شود. اگر شما هم به مشکل شبکه گوشی های شیائومی برخورد کرده‌اید و در پی رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی هستید در ادامه با شهر سخت افزار همراه شوید.

دلایل بروز مشکل در آنتن دهی گوشی شیائومی

مشکل آنتن دهی شیائومی، ممکن است در قالب پیام‌هایی مانند عدم وجود سرویس یا فقط تماس‌های اضطراری یا عدم وجود سیگنال خود را نشان دهد اما نیازی به نگرانی نیست زیرا روش‌های مختلفی برای رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی وجود دارد که در ادامه بررسی شده‌اند.

روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی

1- مشکل شبکه گوشی شیائومی

شبکه‌های موبایل به دلیل مشکلات فنی ممکن است هر زمان از دسترس خارج شده و مانع رفع مشکل پریدن آنتن گوشی شیائومی خواهد شد. البته قطعی‌های برنامه‌ریزی شده که به دلیل تعمیر و نگهداری شبکه موبایل توسط ارائه دهنده خدمات شبکه شما انجام می‌شود، می‌تواند عامل بروز مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی شما باشد.

2- اختلال در عملکرد یا اشکال نرم‌افزاری

آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی شما هم‌چنین می تواند به دلیل اشکالات نرم افزاری یا عملکرد نادرست برنامه‌ها در دستگاه باشد. به‌روزرسانی خود برنامه یا سیستم عامل گوشی‌ اغلب، اشکالات جزئی را برطرف می‌کند و آنتن‌دهی گوشی‌تان را بهبود می‌دهد.

در همین رابطه بخوانید:

- جذاب‌ترین امکانات، قابلیت‌ها و ترفند های گوشی شیائومی
- بهترین گوشی های شیائومی

3- مشکلات مربوط به سیم کارت

مشکلات مربوط به سیم کارت مانند سیم کارت آسیب دیده یا قرار دادن نادرست سیم کارت در گوشی نیز می‌تواند منجر به دریافت پیام‌های خطای مربوط به آنتن دهی شود و ارتباط مخابراتی شما را قطع کند.

در صورتی که گرد و خاک پین‌​​های سیم کارت را بپوشاند نیز همین اتفاق می‌افتد. کثیفی‌ها می‌توانند موجب شوند که پین‌ها تماس‌ مناسبی با شیار سیم‌کارت دچار مشکل شوند. در نتیجه این تماس نامناسب، ممکن است گوشی نتواند سیم‌کارت را به درستی بخواند.

روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی

4- آسیب فیزیکی یا خیس شدن

اگر گوشی‌تان دچار آسیب‌دیدگی فیزیکی شده و در معرض آب و رطوبت قرار گرفته است به احتمال زیاد رفع مشکل پریدن آنتن گوشی شیائومی به همین دلیل مرتبط است. خیس شدن سیم کارت، شیار یا سینی کارت و یا هر یک از قطعات سخت افزاری گوشی و یا بروز آسیب فیزیکی می‌تواند گوشی شما را از کار بیندازد.

5- خراب شدن سیم کارت

اگر قبلاً گوشیتان خیس شده است و از روش‌هایی مانند قرار دادن گوشی در کیسه برنج برای خشک کردن آن استفاده کرده‌اید یا در کل گوشی موبایل را در شرایط خاصی قرار گرفته است، به احتمال زیاد سیمکارت شما کثیف شده یا اینکه تحت فشار قرار گرفته است.

اگر ظاهر سیمکارت کاملا تغییر کرده باید به فکر تعویض آن باشید. می‌توانید برای اطمینان از سلامت سیمکارت خود از یک گوشی دیگر برای تست آن استفاده کنید. گاهی اوقات مشکل انتن دهی شیائومی، مربوط به سیمکارت است. البته فرسوده شدن اسلات سیمکارت گوشی هم می‌تواند در نشناختن سیمکارت موثر باشد.

6- مشکلات سخت افزاری آنتن دهی

اگر فکر می‌کنید به گوشی موبایل ضربه شدیدی وارد شده باید این احتمال را در نظر بگیرید که بخش آنتن گوشی شما دچار مشکل شده باشد. اصلی ترین نشانه‌های خرابی آنتن گوشی ضعف شدید آنتن و در مواقعی عدم آنتن دهی است.

حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

اگر مطمئن هستید که در محدوده پوشش ارائه‌دهنده شبکه خود قرار دارید، اما با مشکل آنتن دهی مواجه هستید، از روش‌های زیر برای عیب‌یابی مشکل گوشی خود استفاده کنید.

روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی

1- حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

روش ساده برای رفع مشکل پریدن آنتن گوشی شیائومی استفاده از حالت پرواز است. به مدت 30 ثانیه این حالت را فعال کنید و مجدداً Airplane Mode را خاموش کنید. همان طور که می دانید با روشن کردن حالت Airplane Mode سیگنال ها و فرکانس های لازم برای ایجاد ارتباط با موبایل قطع می شود. البته باید در نظر داشت که فعال کردن حالت هواپیما تمامی راه‌های ارتباطی دستگاه شما مانند Wi-Fi و بلوتوث را غیرفعال می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی؛ چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم؟
- آموزش تنظیم تاریخ و ساعت گوشی شیائومی Xiaomi

2- گوشی را ریستارت کنید

راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌تواند به رفع اشکالات جزئی نرم‌افزاری بیانجامد که ممکن است باعث بروز اختلال شده باشد. برای راه‌اندازی مجدد یا تنظیم مجدد نرم افزار، دکمه پاور را نگه دارید. هنگامی که منو بر روی صفحه ظاهر شد، گزینه Power off یا Restart را انتخاب کنید سپس روی OK ضربه بزنید.پس از روشن شدن مجدد گوشی بررسی کنید که آیا خطای عدم سرویس یا مشکل انتن دهی شیائومی برطرف شده است یا خیر.

3- سیمکارت را جابجا کنید

دلیل آنتن‌دهی بد گوشی شیائومی می‌تواند به علت جایگذاری نامناسب سیمکارت باشد. برای حل این مشکل سیمکارت را با دقت از سینی خارج کنید و آن را از نظر وجود هرگونه نشانه احتمالی از آب یا آسیب فیزیکی بررسی کنید.

روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی

در صورت لزوم، پین‌های سیم‌کارت را با یک پاک‌کن سفید، پارچه میکروفایبر یا پنبه‌ آغشته به الکل تمیز کنید. سپس اجازه دهید که سیم‌کارت خشک شود و در آخر سیم کارت را به سینی برگردانید و سینی را به آرامی در جای خود فشار داده و گوشی خود را دوباره روشن کنید.

4- به روز رسانی سیستم عامل گوشی

به‌روزرسانی سیستم‌عامل دستگاه نیز می‌تواند بسیار راهگشا باشد، به‌ویژه اگر مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی توسط برخی باگ‌های نرم‌افزاری ایجاد شده باشد. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هم‌چنین حاوی رفع اشکال‌های مربوط به شبکه هستند. اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، جدیدترین نسخه رام رسمی MIUI برای گوشی خود را دانلود کرده یا به طور مستقیم از طریق خود گوشی نسبت به آپدیت سیستم عامل خود اقدام کنید.

در همین رابطه بخوانید:

- آموزش بهترین روش دانلود و نصب رام رسمی MIUI شیائومی

5- بازگشت به تنظیمات کارخانه

در بسیاری از مواقع این اقدام معجزه کرده و تمامی تنظیمات را به حالت اولیه خود بر می‌گرداند. اگر تنظیمات گوشی بهم ریخته یا دچار اختلال شده باشد، می‌توانید از این راه به رفع مشکل پریدن آنتن گوشی شیائومی پرداخت. در غیر این صورت برای رفع مشکل آنتن دهی شیائومی خود لازم است به مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

6- رفع مشکل پریدن آنتن گوشی های شیائومی با تنظیم APN

این روش نیز برای رفع باگ انتن شیائومی کارساز است. برای حل مشکل علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی به Settings بروید و APN را جستجو کنید. روی Access Point Names بزنید.

روش های حل مشکل پریدن آنتن در گوشی شیائومی

حال وارد Mobile data interface می‌شوید. روی Access Point Names (APNs) بزنید. از بالا و سمت راست صفحه روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و گزینه Reset to default را انتخاب کنید.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این مطلب به رفع مشکل آنتن دهی ضعیف در گوشی های شیائومی پرداختیم. مشکل شبکه گوشی های شیائومی در بین تعدادی از گوشی‌های این کمپانی رایج است و باعث شده کاربران علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی خود مشاهده کنند. نظر شما در مورد حل مشکل عدم آنتن دهی گوشی شیائومی چیست؟ لطفاً تجربه خود را در بخش نظرات با سایر کاربران در میان بگذارید.

علت پریدن آنتن گوشی شیائومی چیست؟

پریدن آنتن گوشی‌های شیائومی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مشکلات شبکه، اختلال در عملکرد یا اشکال نرم‌افزاری، مشکلات مربوط به سیمکارت و آسیب فیزیکی یا خیس شدن گوشی را می‌توان مهمترین علت‌ رفتن آنتن گوشی دانست.

آنتن گوشیم پریده چیکار کنم؟

برای برگرداندن آنتن گوشی ترفندهای مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال گاهی اوقات با ری‌استارت کردن گوشی یا روشن و خاموش کردن حالت هواپیما مشکل به سادگی حل می‌شود. در مطلب فوق به روش‌های بیشتری برای حل مشکلات مربوط به آنتن‌دهی گوشی پرداخته‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی