خطر تغییرات اقلیمی برای امنیت جهان


خطر تغییرات اقلیمی برای امنیت جهان

رئیس ناتو اعلام کرد که تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را تضعیف می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بر لزوم مبارزه با گرمایش جهانی تاکید کرد و تغییرات آب‌وهوایی را بحرانی با پیامدهای چند برابری برای امنیت جهانی خواند.

وی این اظهارات را طی کنفرانس مطبوعاتی در باکو به همراه الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان که قرار است میزبان کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد COP۲۹ در ماه نوامبر باشد، ایراد کرد.

استولتنبرگ گفت: چالش این است که جهان به انرژی نیاز دارد اما در عین حال ما باید با گرمایش جهانی مبارزه کنیم. ما باید نیاز به انرژی و محیط زیست را با هم هماهنگ کنیم. تغییر اقلیم بحران چند برابری است و ما اثرات تغییرات آب‌وهوایی را در سراسر جهان می‌بینیم.

استولتنبرگ همچنین از برنامه آذربایجان به دلیل سرمایه‌گذاری در انرژی‌های جایگزین استقبال کرد و بر پتانسیل بزرگ این کشور به‌عنوان تامین‌کننده برق آبی و انرژی خورشیدی برای بازارهای اروپایی تاکید کرد.

تصمیم برای برگزاری نشست اقلیم در آذربایجان تولیدکننده نفت و گاز مورد انتقاد گروه‌های محیط زیستی قرار گرفته است. علی اف گفت در حالی که کشورش تامین‌کننده گاز اروپایی است اما برنامه انتقال سبز دارد.

وی گفت که انتخاب آذربایجان به عنوان میزبان COP ۲۹ در ۱۱ تا ۲۴ نوامبر، نشانه‌ای از قدردانی از تلاش‌های ما در انتقال سبز بود.

سال ۲۰۲۴ دومین سال متوالی خواهد بود که COP۲۹ توسط غول نفتی میزبانی می‌شود و کنفرانس ۲۰۲۳ در امارات متحده‌ عربی برگزار می‌شود. علاوه بر این، ریاست کنفرانس به مختار بابایف، یکی از مدیران سابق شرکت نفت دولتی آذربایجان، واگذار شده است.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)