همکاری‌ با ایران؛ اولویت سیاست خارجی کشور روسیه


همکاری‌ با ایران؛ اولویت سیاست خارجی کشور روسیه

در دیدار سرکنسول روسیه در اصفهان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، ظرفیت‌ ها و زمینه‌ های همکاری‌ تجاری، اقتصادی و گردشگری با استان کرمان مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ "آندری ژیلتسوف" سرکنسول روسیه در اصفهان صبح سه‌ شنبه ۲۸ فروردین با حضور در استانداری کرمان با رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان دیدار و گفتگو کرد.

سرکنسول روسیه، هدف از سفر خود به کرمان را آشنایی با ظرفیت‌ های این استان و افزایش همکاری‌ های تجاری، اقتصادی و گردشگری طرفین بیان کرد و دیدار با مقامات کرمان را فرصتی برای تحکیم و توسعه روابط دانست.

"آندری ژیلتسوف" سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: همکاری‌ های دو کشور ایران و روسیه که رو به افزایش است، اولویت و محوریت سیاست خارجی روسیه قرار دارد.

وی افزود: ایران و روسیه، کشورهای با سیاست مستقل هستند و در این مسیر با استکبار جهانی مقابله می‌ کنند.

سرکنسول روسیه در اصفهان؛ تصریح کرد: استان کرمان از نظر تبادلات کالایی با روسیه در صدر چارچوب کنسولگری قرار دارد، ظرفیت‌ های گردشگری کرمان بسیار متنوع و بی‌ نظیر است و می‌ توان زمینه حضور گردشگران روس را فراهم‌ کرد.

"آندری ژیلتسوف" اظهار داشت: مردم دو کشور ایران و روسیه به دلیل تبلیغات منفی رسانه‌ ها، آشنایی کمی از یکدیگر دارند و این مانع برای افزایش همکاری‌ ها است.

وی، تقویت حضور گردشگران روسیه در ایران را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: علاقه داریم که مسافران بیشتری از روسیه با ظرفیت‌ های گردشگری کرمان آشنا شوند.

سرکنسول روسیه، همکاری در حوزه‌ های اقتصادی، کشاورزی، مبارزه با پیامدهای منفی خشکسالی، فرونشست و سیل را از دیگر زمینه‌ های همکاری روسیه و کرمان بیان و خاطرنشان کرد: امیدواریم از نتایج این سفر به پیشنهادات مشخص و برنامه‌ های اجرایی میان طرفین برسیم.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز با ابلاغ سلام استاندار کرمان؛ که در سفر کاری حضور دارد، به پیشینه تاریخی چند هزار ساله استان پرداخت و گفت: کرمان در بخش‌های گردشگری، معدنی، کشاورزی و اقتصادی، ظرفیت‌های متنوعی دارد.

وی افزود: سالانه ۱۰ میلیون تن تولید محصولات‌ کشاورزی استان کرمان است و به لحاظ معدنی ۱۰ میلیارد تن ذخایر مس، کرومیت، تیتانیوم، زغالسنگ و غیره داریم.

معاون استاندار کرمان؛ عنوان کرد: یکی از اشتراک‌های کشور روسیه و ایران مبارزه با تروریسم است و همه می‌ دانیم که پشت پرده اتفاق‌های مسکو و گلزار شهدای کرمان، استکبار بوده است.

جلالی از تروریسم اقتصادی و تبلیغات منفی در بحث گردشگری سخن به میان آورد و اذعان داشت: هراس استکبار از توسعه روابط ایران و روسیه است، کرمان از امن‌ترین استان‌های ایران است و گردشگران خارجی زیادی به این استان سفر می‌کنند.

وی عنوان داشت: تقویت تورهای مسافری و دیدن جاذبه‌ های توریستی، تجاری، اقتصادی و کشاورزی کرمان می‌ تواند به تعمیق روابط کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان