همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود


همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، اقدام حکومت اردن در بازکردن آسمان این کشور برای مقابله صهیونیست‌ها با حملات پهپادی و موشکی ایران را «اشتباه استراتژیک» خواند.

« شهریار حیدری » نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش مخرب اردن در عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی که آسمان خود را برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران در اختیار این رژیم قرار داد، اظهار کرد: انتظار آن است که کشورهای مسلمان منطقه از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت کنند. با وجود آنکه مردم اردن تمام قد از فلسطین حمایت می‌کنند اما حاکمیت اردن متفاوت از مردم خود بوده و کمتر در راستای حمایت از فلسطین اقدامی انجام داده است که همکاری اردن با رژیم صهیونیستی در عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم در همین چارچوب ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: اردن حداقل می‌توانست سکوت کند یا حتی می‌توانست از دفاع مشروع ایران مقابل رژیم صهیونیستی حمایت کند، اما با کمال تعجب و تأسف با رژیم صهیونیستی همراهی کرد که می‌توان گفت این کار را تحت تأثیر آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام داد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه اقدام اردن علیه ایران مؤثر نبود اما نفس این اقدام بسیار مهم است؛ اردن با همراهی با رژیم صهیونیستی اشتباهی استراتژیک انجام داد.

حیدری گفت: البته بازخورد این اقدام حکومت اردن در میان مردم این کشور مشخص شد و مردم اردن همراهی این کشور با رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کردند؛ حتی کشورهایی نظیر لبنان، سوریه و عراق هم اقدام اردن در همراهی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اردن برای خوشایند رژیم صهیونیستی و آمریکا این کار را انجام داد؛ در واقع می‌توان گفت که حاکمیت اردن بیشتر برای حفظ خودش و نه برای مردمش، با رژیم صهیونیستی همراهی کرد.

حیدری در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک تنه نقش جهان اسلام را مقابل رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند؛ در حالی که کل کشورهای مسلمان باید نقش خود برای حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی را به خوبی انجام دهند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار است که کشورهای جهان اسلام همراه مردم فلسطین باشند چراکه رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر جرم، جنایت و آدم‌کُشی زیادی در غزه داشته است و اگر اسرائیل گستاخ است و به خودش اجازه می‌دهد که به عملیات خود علیه غزه ادامه دهد، به این علت است که همه کشورهای اسلامی مقابل آن ایستادگی نکرده‌اند.

حیدری گفت: کشورهای اسلامی باید از بی توجهی و سکوت نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست بردارند و اقدام آن‌ها در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی نباید فقط در حد شعار باشد و باید در عمل هم در مقابل این رژیم بایستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها