معلمان بخوانند: 40 درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می‌شوند


معلمان بخوانند: 40 درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت:امسال ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش وپرورش در قالب نظام دوری سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمین با دانش آموزان امکان‌پذیر باشد؛ به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی انجام نمی‌شود و در دوره دوم ابتدایی سازماندهی می‌شوند.

حمید طریفی حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری امسال سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمان با دانش‌آموزان امکان‌پذیر باشد گفت: به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی در نظام دوری انجام نمی‌شود و این نیروها در دوره دوم ابتدایی سازماندهی و به کار گرفته می‌شوند.

طریفی حسینی با بیان اینکه در سازماندهی نظام دوری یک معلم سه سال متوالی با دانش‌آموزان خود همراه است گفت: با توجه به شناخت دقیق و عمیق معلم از استعدادها، ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، نیازها و مشکلات دانش آموزان محیط مناسبی برای رشد و هدایت استعدادی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در نظام دوری، معلمان دوره اول ابتدایی رسمی آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند افزود: امسال ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمین با دانش آموزان امکان‌پذیر باشد؛ به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی انجام نمی‌شود و در دوره دوم ابتدایی سازماندهی می شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمین دوره اول ابتدایی برنامه‌ریزی شده است ادامه داد: با همکاری سازمان پژوهش و دانشگاه فرهنگیان نظام نامه‌ای برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای چگونگی روش تدریس کتاب‌ها و شناسایی مهارت‌های معلم در قالب نظام دوری برای آگاهی از استعدادها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی درست آن‌ها آماده شده که اصول و مبانی به معلمان آموزش داده می شود، بحث مهارت آموزی، خلاقیت پروری بچه‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برای فعالیت در قالب نظام دوری مورد توجه است، کار آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها هم با کمک انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی می‌شود تا معلم، خانواده و مدرسه فضای بانشاطی برای دوره اول ابتدایی ایجاد کنند.

معلمان بخوانند: 40 درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می‌شوند

محتوای کتب درسی ابتدایی‌ها مهارت‌محور می‌شود

طریفی با بیان اینکه بحث اصلاح جدول عناوین دروس و ساعات تدریس هفتگی دوره اول ابتدایی با همکاری سازمان پژوهش پیگیری می‌شود گفت: عناوین دروس و ساعات تدریس توسط سازمان پژوهش بازنگری می‌شود و بعد از آن، با تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش بازنگری کتابهای درسی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بناست محتوای کتاب‌های درسی کاربردی و مهارت محور شود افزود: این تغییر معطوف به رشد استعدادها و ظرفیت‌های دانش آموز است. کتاب‌ها متناسب با هویت دوره ابتدایی و اقتضائات و ویژگی‌های دوره ابتدایی برای دانش آموزان طرح‌ریزی می‌شوند، کار بازنگری کتاب‌های درسی از دوره ابتدایی آغاز و به سایر دوره‌های درسی می‌رسد، امسال مستندات قانونی کار فراهم، ریل گذاری انجام می‌شود و بعد از مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش کشور کار بازنگری را آغاز می کند.

تغییر محتوای درسی کلاس اولی‌ها از مهر ۱۴۰۳ | عذرخواهی آموزش و پرورش از دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: سازمان پژوهش طرحواره کلی از شایستگی‌های پایه‌ای که یک دانش‌آموز در کل دوره تحصیلی باید داشته باشد طراحی کرده که مبتنی بر مدل مفهومی شایستگی‌های پایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)