افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان


افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان

با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن و فلزات، نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان به‌زودی افتتاح می‌شود.

افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان

به گزارش ایران اکونومیست، طبق اعلام سازمان توسعه‌ و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان در ابتدا، هدف احداث چهار واحد ۱۸۳ مگاواتی را در برنامه قرار داد که دو واحد آن سال ۸۷ احداث و در آن برهه زمانی دارای ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی بود که سال ١٣۹۹ در فاز توسعه ۲۳ مگاوات به ظرفیت پیشین اضافه شد.

احداث دو واحد جدید این نیروگاه سال ۱۴۰۱ آغاز شده که نخستینِ آن، طی مدت کمتر از پنج ماه، با شبکه سراسری سنکرون شد و در ادامه واحد چهارم این نیروگاه فروردین سال ۱۴۰۲ با شبکه سنکرون شد.

میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای سوم و چهارم نیروگاه بالغ بر ۹۰ میلیون یورو است که میزان اشتغالزایی دوران ساخت آن بیش از ۱۰۰ است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه احداث بخش بخار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیون یورو و با ظرفیت ۳۶۰ مگاوات و با رویکرد تامین برق پایدار برای صنایع عملیاتی شده است.

این نیروگاه در مساحت ۱۰۰ هکتاری در استان سمنان جانمایی شده است که با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن و فلزات، نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان به‌زودی افتتاح می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت