همیشه سقوط در انتظار آنان است که جایگاه بالایی دارند


همیشه سقوط در انتظار آنان است که جایگاه بالایی دارند

یورو / دلار (EUR/USD) برای ششمین جلسه‌ی متوالی، جایگاه خود را از دست داد.

همیشه سقوط در انتظار آنان است که جایگاه بالایی دارند

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) برای ششمین جلسه‌ی متوالی، جایگاه خود از دست می‌دهد و در معاملات آسیایی روز سه شنبه نزدیک به 1.0610 معامله می‌شود.

گفتنی است از منظر ارز ایالات متحده، افزایش دلار آمریکا (USD) به طور بالقوه، تحت تأثیر بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات متحده، جفت یورو/دلار (EUR/USD) را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو بانک سانفرانسیسکو اخیراً ضمن اشاره بر وجود پیشرفت قابل توجه در مورد تورم، همچنان بر پوشش اقدامات بیشتر خاطرنشان کرد. وی در عین حال قبل از هر گونه اقدامی، بر اهمیت کسب اطمینان از حرکت مستمر تورم در مسیری رو به هدف، تاکید داشت. در کنار این‌ها، دالی علاوه بر آنکه بازار کار کنونی را قدرتمند و تورم را بالاتر از سطح هدف برشمرد، از رشد قوی صحبت کرد که اقتصاد در حال تجربه‌کردن آن است.

و اما پیرو اظهارات نابخردانه‌ی مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز دوشنبه، ارزش یورو کاهش یافت. به گزارش رویترز، گدیمیناس شیمکوس، یکی از اعضای شورای حاکم ECB، کاهش نرخ بهره در سال جاری را با احتمال بیش از 50 درصدی برآورد کرده است.

افزون بر آن، بنا بر اظهارات فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، پیشرفت قابل توجه در مورد تورم داخلی در مقایسه با اقدامات تورمی گسترده‌تر، در سطوح کمتری بوده است.

و اما تحلیلگران در مجموع بر این باورند که با وجود نوسانات بالقوه‌ی کوتاه‌مدت در چشم‌انداز تورم، حصول تورم در روند پیش‌بینی‌شده به سمت هدف تا سال 2025، همچنان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، ارقام فروش خرده‌فروشی فراتر از انتظار ایالات متحده، عامل تقویت انتظارات مبنی بر این بوده است که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره‌ی بالاتر را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

در حالی که بازدهی 2 ساله و 10 ساله اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در زمان نگارش این مقاله به ترتیب 4.92% و 4.60% بود، شاخص دلار آمریکا (DXY) رشد خود را به حوالی سطح 106.20 افزایش داد. آنچه مسلم است تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را بر آن می‌دارد تا به سمت دلار آمریکا (USD) به عنوان پناهگاه امن هجوم ببرند.

در بخش داده‌ها، خرده فروشی ایالات متحده (MoM) در ماه مارس، افزایش 0.7% را نشان داد که از انتظارات 0.3% بازار فراتر رفت. قرائت قبلی از 0.6 درصد در فوریه، به 0.9 درصد بازبینی شد. همچنین، گروه کنترل خرده فروشی 1.1 درصد نسبت به افزایش 0.3 درصد قبلی بیشتر شد.

منبع: شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی