کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل


کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه زنجبیل به کاهش التهاب و درمان حالت تهوع کمک قابل‌توجهی می‌کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجبیل از زمان‌های قدیم به عنوان یک ادویه مفید شناخته شده است، ترکیب فعال زیستی اصلی آن که جینجرول نام دارد خواص زیادی به همراه دارد؛ در ادامه به بررسی مزایای مصرف روزانه زنجبیل می‌پردازیم:

کاهش التهاب

التهاب پاسخ طبیعی بدن به آسیب یا عفونت است، اما التهاب مزمن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف شود، زنجبیل حاوی خواص ضدالتهابی قوی است که ممکن است به کاهش علائم مرتبط با شرایطی مانند آرتریت و آرتروز کمک کند.

درمان حالت تهوع

زنجبیل برای قرن‌ها به عنوان دارویی برای درمان حالت تهوع استفاده شده است، پزشکان نیز مصرف زنجبیل را برای کاهش حالت تهوع پس از درمان بیماران سرطانی توصیه می‌کنند، مصرف این گیاه عوارض جانبی مربوط به داروهای ضد تهوع را ندارد.

کاهش وزن

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به کاهش قابل‌توجه وزن بدن و کاهش سایز دور کمر کمک کند، متخصصان تغذیه نیز مصرف زنجبیل را برای افراد دارای اضافه وزن توصیه می‌کنند.

کاهش قند خون و خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم

زنجبیل به مقابله با بیماری دیابت نوع دوم می‌پردازد، نتایج پژوهش‌های صورت گرفته نشان داده است که مصرف روزانه پودر زنجبیل می‌تواند به کاهش قابل‌توجه سطح قند خون ناشتا کمک کند، بنابراین این ماده غذایی می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید واقع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت