ارزآوری 5 میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق


مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در طول پنج سال آینده پنج میلیارد دلار ارزآوری سالانه از صادرات خدمات مهندسی آب و برق هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، مجتبی اکبری امروز در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا با بیان اینکه پنج کمیسیون مشترک را در دستور کار داریم که در کشورهای قطر، الجزایر، اسلوونی، تاجیکستان و سریلانکا با هدف ایجاد برنامه‌ریزی و ارائه خدمات فنی و مهندسی برای کشورهای هدف ایجاد شد، اظهار کرد: شرکت فراب از چند سال پیش پروژه بزرگی را در سریلانکا شروع کرد که در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته میز یکی از شرکت‌های ایرانی به بیش از ۱۰۰۰ روستا را در این کشور برق‌رسانی کرد و اتفاقات خوبی در این کشور رقم خورد.

او با بیان اینکه در پروژه مذکور شرکت فراب پیمانکار است و رقم تأمین مالی این پروژه توسط سریلانکا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است، گفت: متخصصان ایرانی با صدور و انتقال دانش و خدمات فنی و مهندسی به کشور سریلانکا، امکان آغاز فعالیت شرکت‌های سریلانکایی در امور مهندسی صنعت آب و برق را فراهم کردند که این مسئله مورد تقدیر رئیس جمهوری سریلانکا قرار گرفت.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل