مهم‌ترین تغییرات بودجه 1403 از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه


مهم‌ترین تغییرات بودجه 1403 از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت که صبح امروز برگزار شد، مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

مهم‌ترین تغییرات بودجه 1403 از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه

به گزارش راهبرد معاصر؛ داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت که صبح امروز برگزار شد، مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ را تشریح کرد.


وی در این باره تاکید کرد: رسیدگی به بخش دوم با سرعت در مجلس انجام شده و کمیسیون های مجلس این هفته جلسات را برگزار کردند و امروز هم کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد و امروز و فردا در این کمیسیون، رسیدگی نهایی شده و در صحن رسیدگی کامل خواهیم کرد و شامل ابلاغ بخش دوم بودجه خواهیم بود.


وی اضافه کرد: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت تکلیف شده بود و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب حقوقی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است و بر اساس جداول سال گذشته پرداخت ها انجام شده و با ابلاغ جداول قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.


منظور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم اعتبارات بهتر و بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که سعی شده در بودجه سال جاری به خوبی مدنظر قرار گیرد که اعتبارات این بخش 45 درصد رشد یافته است؛ در حالیکه رشد بودجه دولت، صرفا 23 درصد بوده است و با توجه به اهمیت این بخش، توجه بیشتری صورت گرفته است و فقط بخش ورزش از 8 همت به 16 همت رشد کرده است که دو برابر شده است.


وی تصریح کرد: در بخش سلامت شاهد تحول قابل توجهی هستیم به نحوی که اعتبارات این بخش با 30 درصد رشد به 409 همت افزایش یافته است که به طور مشخص 25 هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و 1800 عضو هیات علمی جدید در دانشگاههای علوم پزشکی جذب و 4000 میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاهها اعتبار اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه 3500 تومان اعتبار برای تغذیه بخش کادر درمان بودجه دیده شده است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بوده اند که برای سال جاری 3 همت منابع اختصاص یافته است که این اولین باری است که ما عملا منابعی را پیش بینی کرده ایم که دانشگاههای علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک هزینه و منابع پژوهانه اختصاص دهند؛ ضمن اینکن 1500 میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر گرفته ایم که برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.


وی گفت: منابع بخش پژوهش را از بخش درمان جدا کرده ایم و 4 همت نیز برای خرید راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی اختصاص یافته است و فکر می کنیم امسال در بخش بهداشت و درمان شاهد رویکرد جدیدی در خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت بیشتر در مردم باشیم./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت