اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل علیه ایران بعید است


اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل علیه ایران بعید است

کارشناسان و تحلیلگران اروپایی بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی اسرائیل تحت فشارهای بین‌المللی اقدامی تحریک‌آمیز علیه ایران انجام نخواهد داد.

جولین بارنز دیسی، مدیر برنامه خاورمیانه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در گفت و گو با رسانه‌ها گفت که بعید است اسرائیل تحت فشارهای بین‌المللی اقدامی علیه ایران انجام دهد.

وی افزود: پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل نفس‌ جامعه بین‌الملل را در سینه حبس کرده است و همه منتظر اقدام متقابل از سوی اسرائیل هستند ولی به نظر می‌رسد اقدامی تنش‌زا را نخواهیم دید.

بارنز دیسی افزود: ایران به خاطر اقدامات اسرائیل تا کنون از خودش خویشتنداری نشان داده بود ولی حالا در شرایط فعلی واکنش اسرائیل دور از ذهن است.

پیشتر بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی نیز بر جلوگیری از تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند و خواستار توقف درگیری ها شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه با رهبران گروه هفت دیدار کرد تا درباره آنچه که او «پاسخ دیپلماتیک فوری» به حمله ایران به اسرائیل می‌خواند، گفت وگو کند.

اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل علیه ایران بعید است

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد: تاکید بر دیپلماسی نشان می دهد که بایدن به دنبال پاسخی غیرنظامی به اقدام پهپادی و موشکی ایران است و به دنبال راه هایی برای مهار خطر یک جنگ گسترده تر است.

بایدن اواخر روز شنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، به صراحت اعلام کرد که واشنگتن در عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد و در عوض این مقام اسرائیلی تندرو را تشویق کرد که رهگیری موفق تسلیحات ایرانی را یک پیروزی بداند.

در همین رابطه، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: تل‌آویو پس از حمله ایران به دنبال جنگ نیست و «در این شرایط، تعادل لازم است.»

او اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بسیاری از رهبران جهان صحبت می‌کند و در پاسخ به اقدامات ایران «گفت‌وگوی صمیمی با متحدان» وجود دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج