توان نظامی ایران بسیار بیشتر از حمله بامداد 26 فروردین به اسرائیل است


توان نظامی ایران بسیار بیشتر از حمله بامداد 26 فروردین به اسرائیل است

عمویی گفت: اسرائیل متوجه شد که توانمندی نظامی ایران بسیار بیشتر از اقدامی است که در بامداد روز ۲۶ فروردین صورت گرفت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: امنیت هر کشوری با ایجاد بازدارندگی تقویت می‌شود.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه ضمن اینکه یک دفاع مشروع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را انجام داد اقدامی در جهت احیای بازدارندگی و تعیین خطوط قرمز در تعیین مواجهه با رژیم صهیونیستی را صورت داد.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: اگر ایران به جنایت اسرائیل پاسخ نمی‌داد ممکن بود یک خطای محاسباتی در رژیم صهیونیستی تقویت شود و آن خطا این بود که ایران در مقابل تعرض به سرداران و سرزمین خود اهمال می‌کند و این موضوع حتما آسیب بیشتری برای منافع مردم داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اقدام بامداد روز ۲۶ فروردین نیرو‌های مسلح کشورمان در شلیک پهپاد و موشک به دو پایگاه رژیم صهیونیستی در جولان و منطقه نقب و پایگاه هوایی نواتیم نشان داد که رژیم صهیونیستی علی‌رغم ادعا‌هایی که در داشتن سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی می‌کرد در مواجهه با توان موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران ناکام است و این امر می‌تواند تعیین معادله جدید بازدارندگی باشد.

وی افزود: حمله به سرزمین‌های اشغالی گام مهمی برای تامین امنیت ملی بود و حتما دشمنان ایران را به محاسبات چندباره برای مقابله با مردم ایران وادار خواهد کرد.

توان نظامی ایران بسیار بیشتر از حمله بامداد 26 فروردین به اسرائیل است

عمویی در پاسخ به اظهارات سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ۹۹ درصد از شلیک‌هایی که به سمت این رژیم شده را منهدم کردیم، گفت: مردم دنیا به صورت زنده تصاویر اصابت پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی به سرزمین‌های اشغالی را دیددند و ادعای رژیم اشغالگر قدس قرین به صحت نیست، اما بخشی از این ادعا‌ها برای این است که رژیم صهیونیستی با تلاش برای کوچک‌نمایی اقدام جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد خود را وادار به واکنش نبیند و مجبور نباشد در حضور دنیا مجددا به ایران واکنشی نشان دهد، چون متوجه شد توانمندی ایران بسیار بیشتر از اقدامی است که در بامداد روز ۲۶ فروردین صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اجماعی علیه ایران وجود نخواهد داشت البته اجماع واقعی باید وقتی صورت می‌گرفت که برخلاف حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد مرکز دیپلماتیک ایران مورد حمله قرار گرفت. کسانی که این حمله را محکوم نکردند حتما طرح ادعا‌های مجدد درباره واکنش ایران را نخواهند داشت، چون اقدام ایران مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و یک دفاع مشروع بود لذا محکومیت‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به کنسولگری ایران در سوریه مشروعیت بین‌المللی به حمله ایران به رژیم صهیونیستی در بامداد ۲۶ فروردین را داد.

وی گفت: همه دنیا باید بدانند که تنش در منطقه ما وقتی کنترل می‌شود که صهیونیست‌ها حملات و بمباران‌ها علیه مردم غزه را کاهش و به اشغاگری را پایان دهد و دست از جنایت علیه مردم فلسطین بردارد، اما تا موقعی که این حملات و اشغالگری وجود دارد مقاومت مردم فلسطین مشروع است و گروه‌های مقاومت در کنار ملت فلسطین هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس