چگونه آباژور را به روش صحیح تمیز کنیم | در 4 مرحله آباژورت رو نو کن!


گرد و غبار یا لکه ها را به سرعت از روی آباژورها پاک کنید تا دوباره نو به نظر برسند.

آباژورها هم ظاهری تزیینی به اتاق می‌بخشند و هم باعث ملایم شدن تابش‌های نورهای شدید لامپ‌ها می‌شوند. اغلب اوقات، آباژورها زرد می شوند، به خصوص اگر سفید یا رنگ خنثی باشند، و ممکن است با تمیز کردن تغییرات زیادی بکنند. از آنجایی که بسیاری از آباژورها ممکن است گران باشند و می‌خواهید تا سال‌های آینده بهترین ظاهر آن‌ها را حفظ کنید بهتر است با روش‌های تمیز کردنشان آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تمیز کردن لوستر کریستالی | بدون دردسر وقت بذار و لوسترت رو مثل روز اول برق بنداز

روش‌های تمیز کردن آباژور

چگونه آباژور را به روش صحیح تمیز کنیم | در 4 مرحله آباژورت رو نو کن!

برای آباژوری که گرد و غبار گرفته است و نیاز به تمیز کردن سریع دارد، چند گزینه وجود دارد. از گردگیر با پارچه یا سشوار برای پاک کردن سریع گرد و غبار استفاده کنید و مطمئن شوید که سشوار روی حرارت تنظیم نشده است.

۱. هر چند وقت یکبار آباژورها را تمیز کنیم

آباژورها باید هر هفته گردگیری شوند. این کار تارهای عنکبوت را از بین می برد و از جمع شدن گرد و غبار بیش از حد در آباژورجلوگیری می‌کند. تجمع گرد و غبار همراه با چربی موجود در هوا، دود سیگار و سایر آلاینده‌های هوا می‌تواند منجر به نیاز به تمیز کردن دقیق‌تر آباژور شود.

بیشتر بخوانید: ۸ چیزی که نباید آن‌ها را با صابون بشویید تا خراب نشوند

۲. چگونه آباژورهای پارچه ای را تمیز کنیم

گرد و غبار را پاک کنید

لامپ را خاموش کنید و یک پارچه تمیز را به آرامی روی بیرون و داخل کلاهک را پاک کنید. گردگیر یکبار مصرف، غلتک پرزدار، یا سری‌های روی جاروبرقی نیز جواب می‌دهد. برای یک کلاهک چین دار، از یک برس نرم برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.

یک محلول تمیز کننده آماده کنید

برای از بین بردن آلودگی‌های بیشتر، آباژورهای پارچه ای را می توان شست. اگر کلاهک دارای برچسب مراقبت از سازنده است، آن دستورالعمل ها را دنبال کنید. اگر نه، سعی کنید کلاهک را با دست بشویید. در صورت امکان، تزیینات چسبانده شده یا دوخته شده مانند تزئینات مهره ای یا منگوله هایی را که ممکن است هنگام شستن خراب شوند را، بردارید.

بیشتر بخوانید: روبالشی‌های زرد شده رو اینجوری مثل روز اولشون سفید کن

یک سینک یا وان بزرگ را با آب ولرم حداقل به اندازه ای پر کنید که نیمی از ارتفاع کلاهک را بپوشاند. یک یا دو قاشق چای خوری از مواد شوینده ملایم مانند صابون اضافه کنید. دستان خود را در آب بچرخانید تا مواد شوینده پخش شود.

آباژور را بشویید

لامپ را از برق بکشید و کلاهک را از پایه جدا کنید. کلاهک را داخل محلول صابونی قرار دهید. اجازه دهید کلاهک حدود ۱۰ دقیقه خیس بخورد. در صورت نیاز کلاهک را بچرخانید تا هر سطحی فرصت خیساندن به مدت یکسان را داشته باشد.

یک پارچه میکروفیبر را در آب صابون آغشته کنید و به آرامی بدنه آباژور را از بالا به پایین در داخل و خارج پاک کنید. اگر لکه هایی از مواد غذایی یا حشرات وجود دارد، فقط از یک قطره مواد شوینده اضافی روی پارچه استفاده کنید تا آن لکه ها را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: این پنج نشانه به شما می‌گویند از محصول پاک‌کننده نامناسبی استفاده می‌کنید!

آب صابون را تخلیه کنید و وان را با آب تمیز و ولرم پر کنید. کلاهک را دوباره داخل وان بگذارید و به آرامی آن را در آب بچرخانید تا باقی مانده صابون را بشویید. آب را تخلیه کنید و اگر هنوز کف زیادی ظاهر شد، این کار را با آب تازه تکرار کنید.

آباژور را خشک کنید

آب شستشو را تخلیه کرده و آباژور را به آرامی تکان دهید تا تا حد امکان خشک شود. آباژور را به صورت عمودی روی یک حوله ضخیم قرار دهید تا خشک شود. یا از یک رخت آویز با گیره های قابل تنظیم استفاده کنید تا کلاهک را از بند رخت یا میله دوش آویزان کنید تا خشک شود.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی