رضایت بالای شرکت‌های عضو پارک پردیس از حمایت «معافیت‌های مالیاتی»


رضایت بالای شرکت‌های عضو پارک پردیس از حمایت «معافیت‌های مالیاتی»

مطابق افکارسنجی صورت گرفته از مدیران عامل شرکت‌های عضو که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، در میان حمایت‌های صورت گرفته در این سرفصل، معافیت مالیات حقوق کارکنان با رضایتمندی بیش از ۷۰ درصدی و معافیت مالیات بر عملکرد شرکت‌ها با ۶۴ درصد، بیشترین میزان رضایت را...

مطابق افکارسنجی صورت گرفته از مدیران عامل شرکت‌های عضو که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، در میان حمایت‌های صورت گرفته در این سرفصل، معافیت مالیات حقوق کارکنان با رضایتمندی بیش از ۷۰ درصدی و معافیت مالیات بر عملکرد شرکت‌ها با ۶۴ درصد، بیشترین میزان رضایت را در این بخش کسب کرده است.

یکی از مزایای حضور در پارک فناوری پردیس، ارائه حمایت‌ها و خدمات ویژه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است. این خدمات در قالب‌های مختلف به شرکت‌های عضو ارائه می‌شود. معافیت مالیات بر عملکرد شرکت‌ها، دریافت پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های مستقر در پارک، معافیت مالیات حقوق کارکنان و تسهیلگری و صدور انواع معرفی‌نامه، از جمله مهمترین خدمات و حمایت‌های قانونی پارک از شرکت‌ها در سرفصل مجوزها و مزایای قانونی هستند.

در حوزه معافیت مالیات بر حقوق کارکنان، بیش از نیمی از شرکت‌های عضو از این حمایت برخوردار شده‌اند. از میان شرکت‌هایی که از این خدمت استفاده کرده‌اند، ۷۱ درصد عملکرد پارک را در این زمینه خوب و بسیار خوب توصیف کرده‌اند. این حجم از میزان رضایت، معافیت مالیات بر حقوق کارکنان را به یکی از حمایت‌های برجسته پارک در میان شرکت‌های عضو خود تبدیل کرده است.

همچنین بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌های عضو، از معافیت مالیات بر عملکرد شرکت‌ها استفاده کرده‌اند و ۶۴ درصد از کسانی که از این خدمت استفاده کرده‌اند، عملکرد پارک را در این زمینه مثبت (خوب و بسیار خوب) ارزیابی کرده‌اند.

دریافت پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های مستقر در پارک، دیگر حمایتی است که توسط پارک به شرکت‌های عضو ارائه می‌شود. در حدود دو سوم شرکت‌های مورد حمایت قرار گرفته، از این موضوع اعلام رضایت داشته‌اند.

خدمت «تسهیلگری و صدور انواع معرفی‌نامه در جهت رفع موانع شرکت‌ها» از دیگر حمایت‌های پارک فناوری پردیس از شرکت‌های عضو است. قریب دو سوم از شرکت‌های عضو پارک از این خدمت استفاده کرده‌اند و حدود نیمی از آن‌ها، رضایت خود را اعلام داشته‌اند.

در پرسشنامه افکارسنجی سال ۱۴۰۲ پارک فناوری پردیس که از مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک پرسش شد، درخواست شده بود که در سرفصل‌های مختلف حمایتی، ۳ اولویت اصلی حمایتی و خدماتی مدنظر خود را مطرح کنند. مطابق پاسخ مدیران عامل شرکت‌های عضو، «معافیت مالیات بر عملکرد شرکت‌ها»، «امتیاز ویژه فنی برای حضور در مناقصات و ترک تشریفات» و «امکان دریافت پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های مستقر در پارک» سه اولویت اول این شرکت‌ها برای خدماتی‌ است که در سرفصل «ارائه مجوزها و مزایای قانونی» قرار دارد. در این میان، معافیت مالیات بر عمکرد شرکت‌ها با فاصله زیادی به نسبت رتبه‌های دوم و سوم در صدر بوده و ۵۷ درصد امتیازات از ۱۰۰ امتیاز را به خود اختصاص داده است.

«تسهیل صدور مجوزها»، «رسیدگی به مشکلات حقوقی و اداری» و «خدمات حمایتی در زمینه بیمه و مالیات» نیز از مواردی است که مدیران شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس، به عنوان پیشنهادهای خود برای ارائه خدمات بیشتر در حوزه مزایای قانونی برشمرده‌اند.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، یکی از مزایای حضور در پارک فناوری پردیس، برخورداری از مجموعه حمایت‌های قانونی است که شرکت‌های عضو می‌توانند با بهره‌گیری از این حمایت‌ها به توسعه کسب و کار و تولید محصولات با فناوری پیشرفته اقدام کنند. در این میان، استفاده از معافیت‌های مختلف مالیاتی (چه در حوزه عملکرد کلی و چه در حوزه حقوق کارکنان) بیشترین میزان استفاده، رضایت و اولویت را در پی داشته است.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!