تونر چگونه بعد از مدتی به بهبود پوست شما کمک می‌کند؟


ازجمله تاثیرات مناسبی که تونر صورت برای شما به‌دنبال دارد به مواردی همچون بستن منافذ، روشن‌کردن پوست، حفظ تعادل PH و ایجاد یک سد رطوبتی مناسب اشاره کرد که با استفاده صحیح قابل دستیابی است.

آیا به‌دنبال راهی برای بهبود وضعیت پوست خود هستید؟ برای این منظور باید گفت که تونر یک مرحله مهم در روتین مراقبتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود اما این قابلیت را دارد تا تفاوت قابل توجهی در ظاهر و سلامت کلی پوست شما ایجاد کند.

تونر برای از بین‌بردن چربی اضافی، کثیفی و آرایش از روی پوست و همچنین به‌منظور متعادل‌کردن سطح pH و آب‌رسانی بهتر استفاده می‌شود که فواید خوبی را برای شما به‌دنبال دارد.

تونر، محصولی مهم در روتین مراقبت از پوست

تونر محصولی است که معمولا پس‌از پاک‌کردن آرایش و تمیز‌کردن صورت با کمک مواد شوینده، مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید با یک پد پنبه‌ای روی تمام نواحی کشیده شود.

این محصول به‌عنوان پیش‌درمانی برای پوست در نظر گرفته می‌شود و شما را برای مراحل بعدی روتین مراقبتی یعنی فرایندهای مربوط به استفاده از آب‌رسان و مرطوب‌کننده آماده می‌کند.

با استفاده منظم از تونر صورت می‌توانید به پوستی صاف، درخشنده و سالم دست پیدا کنید. بنابراین، اگر به‌دنبال راهی برای بهبود سلامت پوست خود هستید باید این محصول را در روتین مراقبتی جای دهید.

اهمیت استفاده از تونر در روتین مراقبت از پوست

استفاده از یک تونر در روتین مراقبت از پوست شما فواید زیادی به‌دنبال دارد، که با اطلاع از آن‌ها به این نتیجه می‌رسید که این محصول به شما برای داشتن چهره‌ای زیباتر کمک می‌کند. برخی از این فواید عبارت‌اند از:

  • بستن منافذ: منافذ پوست محل تجمع چربی اضافی و کثیفی هستند که تغییر در ساختار آن‌ها امکان دارد منجر به ایجاد جوش‌های سرسیاه، سرسفید و سایر لکه‌ها شود، یک تونر خوب به بستن منافذ و جلوگیری از این مشکلات کمک می‌کند.
  • کاهش جوش‌ها و لکه‌ها: اگر روی پوست خود جوش‌ها یا لکه‌های مختلفی دارید، استفاده از این محصول گزینه خوبی برای شما خواهد بود تا با متعادل‌کردن میزان PH، ظاهری صاف و درخشان برای صورت خود به‌وجود آورید.
  • ایجاد سد رطوبتی: این محصول یک لایه محافظتی مناسب بر روی پوست شما ایجاد می‌کند.
  • یکنواخت‌کردن رنگ پوست: از دیگر فوایدی که می‌توان برای تونر در نظر گرفت، ایجاد حالتی یکنواخت برای پوست است که به‌دنبال رفع تیرگی‌های روی صورت قابل مشاهده خواهد بود.

برای دستیابی به فواید تونر باید انواع آن را بشناسید

انواع مختلفی از تونرها وجود دارد که هرکدام مزایای منحصر‌به‌فرد خود را دارند و هر فردی باید براساس نوع نیاز خود نسبت به انتخاب این محصول اقدام کند تا قادر به مشاهده فواید تونر باشد.

برای دسته‌بندی این محصول مراقبتی فوق‌العاده، معمولا ترکیبات مورد استفاده را در نظر می‌گیرند که باعث می‌شود تاثیر خاصی روی پوست شما بگذارد، بر همین اساس انواع تونر عبارت‌اند از:

  • تونرهای آب‌رسان: تونرهای آب‌رسان اغلب حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند اسیدهای آمینه و عصاره‌های گیاهی هستند که پوست را هیدراته نگه می‌دارند و به تغذیه آن کمک می‌کنند.
  • تونرهای قابض: این مدل برای کمک به بستن منافذ، تسکین و بهبود سلامت پوست طراحی شده و از مواد قابض همچون عصاره بلوط، درخت نمدار، نمک‌های آلومینیوم یا روی برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود که دارای حداقل الکل هستند.
  • تونرهای لایه‌بردار: محصولی با خاصیت لایه‌بردار برای کسانی که می‌خواهند رنگ پوست خود را روشن و یکدست کنند، مناسب است که معمولا ترکیبات شیمیایی و گیاهی خاصی برای تولید این تونرها به‌کار می‌‌رود که امکان حذف لایه‌های سطحی و سلول‌های مرده پوست را دارند.

تونر چگونه بعد از مدتی به بهبود پوست شما کمک می‌کند؟

نحوه انتخاب تونر مناسب براساس نوع پوست

اینکه چه موادی در ساخت تونر به‌کار می‌رود تا حد زیادی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید متناسب با نیازهای پوستی خود، مناسب‌ترین محصول را بخرید که در این راستا توجه به جنس پوست اهمیت زیادی دارد.

شما باید بدانید که هر نوع پوستی برای رسیدن به تعادل ‌PH، بهبود ساختار منافذ، حذف آلودگی‌ها و بالابردن سطح سلامت خود به چه نوع تونری نیاز دارد که شامل موارد زیر است:

  • چرب: اگر در این دسته قرار دارید، باید به‌دنبال تونری باشید که برای کاهش تولید چربی و کنترل حالت براق روی صورت طراحی شده است. محصولاتی حاوی مواد قابض و لایه‌بردار معمولا انتخاب خوبی برای این جنس پوست هستند.
  • خشک: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افرادی با پوست خشک این است که معمولا روی صورت خود حالت زبری را احساس می‌کنند که به‌دلیل کاهش آب در لایه‌های مختلف آن و کوچک‌بودن منافذ است، برای بهبود این وضعیت باید از تونرهایی استفاده کنید که حاوی مواد آب‌رسان باشد.
  • معمولی: پوست معمولی نه خیلی چرب است نه خیلی خشک، چنین افرادی می‌توانند از تونرهای حاوی موادی بر پایه آب استفاده کنند تا به مرور زمان بهترین نتیجه را به‌دست آورند.
  • حساس: پوست حساس بیشتر مستعد تحریک و جوش است که درصورت استفاده از تونرهای آب‌رسان می‌توان انتظار داشت که میزان التهاب آن کاهش پیدا کند و لکه‌های ناشی از افزایش سن نیز کم‌تر شود.

نکاتی برای استفاده صحیح از تونر و تاثیرپذیری بیشتر پوست

برای اینکه با گذشت زمان بتوانید تاثیرات تونر را بر پوست خود مشاهده کنید و چهره‌ای شاداب و باطراوت داشته باشید، باید در روتین مراقبتی مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • پاک‌سازی: این کار اولین قدم در روتین مراقبت از پوست است، چراکه آرایش و آلودگی‌ها را پاک می‌کند.
  • آماده‌سازی: از یک تونر به‌منظور آماده‌سازی پوست برای مراحل بعدی استفاده کنید.
  • درمان: پس از پاک‌سازی و تقویت پوست، از یک محصول درمانی استفاده کنید که برای رفع مشکل خاصی مانند لکه، چین‌وچروک یا به‌منظور سفت‌کردن پوست طراحی شده است.
  • مرطوب‌کردن: آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست، تکمیل‌کردن تمام اقدام‌های دیگر است که برای این منظور باید از مرطوب‌کننده جهت آب‌رسانی و تغذیه بیشتر استفاده کنید.

علاوه‌بر این مراحل توجه به روش استفاده از تونر نیز یک اقدام ضروری است که برای این کار باید خیلی دقیق عمل کرده تا در نهایت درخشندگی و زیبایی صورت خود را تضمین کنید.

برای این کار در ابتدا مقداری تونر را روی یک پد پنبه‌ای تمیز بریزید و به‌آرامی روی صورت خود بکشید، یادتان باشد که انجام این فرایند برای ناحیه گردن نیز بسیار مهم است.

تونر چگونه بعد از مدتی به بهبود پوست شما کمک می‌کند؟

جمع‌بندی

تونر یکی از محصولاتی به‌شمار می‌رود که بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست را تشکیل می‌دهد و درصورت توجه به تمامی اصول انجام این کار می‌توان انتظار داشت که به مرور زمان شما پوستی شفاف، صاف و درخشنده داشته باشید.

این محصول بعد از پاک‌سازی با شوینده و قبل‌از مرطوب‌کردن صورت استفاده می‌شود که در متعادل‌کردن و آماده‌سازی پوست تاثیر می‌گذارد و نقش اصلی آن، حفظ تعادل pH و ایجاد سد رطوبتی مناسب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها