دردسر برخورد ضعیف قانون با زورگیران سابقه دار برای مردم/ نماینده مجلس از تغییر قانون گفت


دردسر برخورد ضعیف قانون با زورگیران سابقه دار برای مردم/ نماینده مجلس از تغییر قانون گفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، همین چند روز پیش بود که شهروندان تهرانی با حمله چند زورگیر مسلح به سلاح سرد در بزرگراه صدر مواجه شدند. تصویری که با دست به دست شدن در شبکه های...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، همین چند روز پیش بود که شهروندان تهرانی با حمله چند زورگیر مسلح به سلاح سرد در بزرگراه صدر مواجه شدند. تصویری که با دست به دست شدن در شبکه های اجتماعی دلهره در فضای جامعه ایجاد کرد؛ اما پلیس خیلی زود موفق به شناسایی متهمان و مخفیگاه آنان در شمال کشور شد و در یک عملیات غافلگیرانه همه متهمان را بازداشت کرد و این دستگیری با سرعت حس خوبی را به جامعه منتقل کرد.

سارقی که اقدام به باز کردن در خودرو و قاپیدن گوشی کرده بود، در اعتراف خود در صحنه جرم گفت که برای پنجمین بار است که چنین اقدامی را مرتکب شده است. این مهم در کنار این سرعت عمل پلیس؛ یک نکته قابل توجه دارد و آن این است که مجازات برخورد با متهمان جرایم خرد اما خشن ، متناسب با جرمی نیست که مرتکب شده اند و این کم بودن برخورد و مجازات از ممانعت تکرار آن بعد از آزادی از سوی متهمان یا گرایش دیگر افراد به سمت جرایم خرد کاسته است. حال در چنین شرایطی چه باید کرد؟

محمدتقی نقدعلی، دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه اقدامات مجلس برای سنگین تر کردن جرایم خرد و خشن چه اقداماتی انجام داده است، گفت: در کمیسیون مرتبط، پیرامون موضوع سرقت های خرد اقدامات خوبی انجام شده است. از جمله اینکه در گذشته مجازات سرقت زیر 20 میلیون تومان بدون شاکی خصوصی غیرقابل پیگیری عنوان شده بود؛ اما این موضوع در این مجلس، در اولویت قرار گرفته است که در تا مجددا این نوع جرایم، حتی بدون وجود شاکی خصوصی، قابل پیگیری باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: می دانیم که خلاءهای قانونی در این عرصه از جمله زورگیری، کیف قاپی و... وجود دارد و قطعا رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار مجلس دوازدهم نیز قرار خواهیم داد. در راستای پیشگیری نیز تقویت و مجهز کردن نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی به تجهیزات به روز که بتوانند کنترل بهتر و دقیق تری در این راستا داشته باشند نیز از اولویت های بودجه ای در مجلس است.


دردسر برخورد ضعیف قانون با زورگیران سابقه دار برای مردم/ نماینده مجلس از تغییر قانون گفت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق