سیستم خودران تسلا جان راننده را نجات می‌دهد


سیستم خودران تسلا جان راننده را نجات می‌دهد

با ورود هوش‌مصنوعی مشاغل زیادی به خطر افتاده‌اند؛ از نویسندگی گرفته تا رانندگی تاکسی. سیستم‌های هوشمند در آینده بسیاری از مشاغل کنونی را سنتی جاوه خواهند داد. کسی نمی‌داند اما شاید آمبولانس‌ها هم بیکار شوند! به‌تازگی مالک یک دستگاه تسلا به‌جای...

با ورود هوش‌مصنوعی مشاغل زیادی به خطر افتاده‌اند؛ از نویسندگی گرفته تا رانندگی تاکسی. سیستم‌های هوشمند در آینده بسیاری از مشاغل کنونی را سنتی جاوه خواهند داد. کسی نمی‌داند اما شاید آمبولانس‌ها هم بیکار شوند! به‌تازگی مالک یک دستگاه تسلا به‌جای تماس با شمار ه اورژانس و درخواست کمک برای شرایط اضطراری سلامت خود، سوار خودروی خود شده و برای رسیدن به نزدیک‌ترین بیمارستان، مسیرش را تنظیم کرده است.

سیستم خودران تسلا جان راننده را نجات می‌دهد

سیستم خودران تسلا جان راننده را نجات می‌دهد

«مکس پاول فرانکلین» در شبکه اجتماعی ایلان ماسک پستی را منتشر کرده است که در آن، به تجربه استفاده از سیستم رانندگی خودران تسلا مدل Y می‌پردازد. این آمریکایی که به دیابت مبتلا است، شب‌هنگام متوجه می‌شود که قند خونش از حالت اضطراری بالاتر رفته و با خشکی بدن مواجه شده؛ پس تصمیم می‌گیرد به بیمارستان برود.

او به‌جای تماس با آمبولانس از مدل Y خود کمک می‌گیرد و با فعالسازی سیستم رهیاب و حالت خودران کامل این خودرو، به مقصد می‌رسد. گویا خودروی او هم موفق می‌شود مسافت ۲۰ کیلومتری را بدون دخالت انسانی طی کند و حتی در جای پارک مناسب قرار بگیرد. این مرد میان‌سال که از یک سکته قلبی خفیف را تجربه کرده بود، سلامتی خود را مدیون تسلا می‌دانست. البته یکی از عوامل کمک‌کننده او، راه‌افتادن در ساعت ۲ بامداد بود که ترافیک زیادی سر راه خودرو قرار نداد.

سیستم خودران تسلا جان راننده را نجات می‌دهد

با این وجود آیا واقعا صلاح است کسی به‌جای تماس با شماره‌های اورژانسی از خودرو کمک بگیرد؟ لزوما نه! فعلا سرعت‌عمل خودروی اورژانس بالاتر از خودروهای خودران است. کاربردهای خودروهای خودران در آینده هیجان‌انگیز است اما هنوز نمی‌توان به‌طور کامل بر آن‌ها اتکا کرد. سیستم خودران تسلا هنوز در حال توسعه است و با یک جستجو ساده در فضای وب می‌توان نمونه‌های مختلفی از شکست آن را مشاهده کرد. خود فناوری خودران در فاز دوم توسعه قرار گرفته است. از دید شما آیا سیستم خودران می‌تواند تا دهه آینده به انجام امور اورژانسی بپردازد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول