بیانیه گروه 7 علیه ایران


بیانیه گروه 7 علیه ایران

سران گروه هفت در پایان نشست خود، بیانیه‌ای صادر کردند و با تکرار ادعاها علیه ایران، گفته‌اند که برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه تلاش خواهند کرد.

سران گروه هفت پس از نشست ویدئوکنفرانسی روز یکشنبه خود درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای را صادر کردند و از تلاش برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتند.

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی این کشور در دمشق، شب گذشته اهدافی را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

سران آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، پاسخ «مستقیم و بی‌سابقه» ایران علیه رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کردند و مدعی شدند اسرائیل با کمک شرکای خود این حمله را به «شکست کشاند».

آن‌ها بدون اشاره به تنش‌زایی تل‌آویو در این ماجرا، بار دیگر بر همبستگی و حمایت از آن و همچنین بر تعهد خود به امنیت صهیونیستی تاکید کردند.

بیانیه گروه 7 علیه ایران

این کشورها مدعی شدند ایران با اقدامات خود ثبات در منطقه را متزلزل می‌کند و این باعث خطر برانگیختن تشدید تنش غیرقابل کنترل در منطقه می‌شود و این نباید متوقف شود.

سران گروه هفت در بیانیه خود گفته اند که به تلاش برای تثبیت اوضاع و تشدید تنش بیشتر ادامه می‌دهد.

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های مقاومت منطقه خواسته شده حملات خود را متوقف کنند.

آن‌ها مدعی شده‌اند برای اتخاذ اقدامات بیشتر در پاسخ به هرگونه اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمادگی دارند.

کشورهای گروه هفت در پایان گفته‌اند «برای خاتمه دادن به بحران در غزه از جمله با تلاش در جهت حصول یک آتش‌بس پایدار و فوری، آزادی اسرای اسرائیلی و افزایش ارسال کمک‌های انسانی به غزه همکاری خود را تقویت می‌کنند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت