19 کشته بر اثر رانش زمین در اندونزی


19 کشته بر اثر رانش زمین در اندونزی

بر اثر رانش زمین در اندونزی دست کم ۱۹ نفر کشته و ۲ نفر دیگر مفقود شده‌اند.

19 کشته بر اثر رانش زمین در اندونزی

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز یکشنبه، کشته شدگان و ۲ بازمانده از ۲ روستای ماکاله و ماکاله جنوبی در منطقه تانا توراجا در استان سولاوسی جنوبی به خارج از محل حادثه منتقل شدند.

سلیمان مالیا، رئیس آژانس بلایای طبیعی اندونزی گفت: ۱۹ نفر در این اتفاق جان باختند که ۴ نفر متعلق به جنوب شهر ماکاله و ۱۵ نفر دیگر به روستا‌های اطراف آن تعلق داشتند.

رئیس آژانس بلایای طبیعی اندونزی با اشاره به اینکه همچنان ۲ نفر مفقود هستند، تاکید کرد که در حال حاضر جستجو برای قربانیان دیگر در حال انجام است.

به گفته این مقام اندونزیایی، منطقه تانا توراجا و مناطق حومه به طور مداوم شاهد بارش‌های سنگین بدون توقف به ویژه در هفته گذشته بودند.
مالیا اضافه کرد: بارش سنگین باعث فرسایش خاک مناطق مسکونی واقع در شیب‌های کوهستانی شده و منجر به رانش زمین و دفن شدن خانه‌های ساکنین شده است.

گوناردی موندو، رئیس پلیس محلی گفت: ده‌ها سرباز، پلیس و داوطلب به جستجو در روستا‌های ماکاله و ماکاله جنوبی، در یک منطقه دورافتاده و تپه‌ای پیوستند. امدادگران بامداد یکشنبه موفق شدند دو مجروح از جمله یک دختر ۸ ساله را بیرون بکشند و سریعاً آن‌ها را به بیمارستان اطراف منتقل کنند.

موندو افزود: نیمه شب شنبه گل ولای تپه‌های اطراف ۴ خانه در منطقه تانا توراجا در استان سولاوسی جنوبی را مدفون کرده است.

اندونزی در طول فصل بارانی مستعد رانش زمین است و این مشکل در برخی نقاط به دلیل جنگل زدایی تشدید شده است و باران‌های سیل آسای طولانی مدت باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق این کشور مجمع الجزایری شده است.

سیل ماه گذشته و رانش زمین در جزیره سوماترا دست کم ۳۰ کشته برجای گذاشت و تعداد زیادی همچنان مفقود هستند. / همشهری آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!