ادعای عجیب فرانسه درباره حمله ایران


ادعای عجیب فرانسه درباره حمله ایران

فرانسه پس از آنکه به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به این رژیم در دفاع از خود در مقابل حمله هوایی تنبیهی ایران در شب گذشته کمک کرد مدعی شد که در زمان این حمله به «دفاع شخصی» از پایگاه‌های خود در غرب آسیا پرداخته است.

خبرگزاری فرانسه در پی اعلامیه رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک پاریس به این رژیم در «دفع» حمله شب گذشته ایران به خود، به نقل از یک منبع نظامی فرانسوی ادعا کرد فرانسه در زمان اجرای این حمله «دفاع شخصی» برای پایگاه‌های خود در خاور میانه را با بهره گیری از «ابزارهای ضد هوایی» تضمین کرده است.

این منبع نظامی فرانسوی به خبرگزاری فرانسه (ای.اف.پی) مدعی شد: «ما با ابزارهای دفاعی بر پایگاه‌هایی که در آنها مستقر هستیم نظارت و از آنها محافظت کردیم.»

«دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گفت فرانسه یکی از کشورهایی بوده که به این رژیم برای مقابله با حمله هوایی بی سابقه ایران به خود در شب گذشته که به تلافی حمله تروریستی رژیم به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت کمک کرده است.

ادعای عجیب فرانسه درباره حمله ایران

هاگاری به خبرنگاران گفت ارتش رژیم صهیونیستی از کمکهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای دیگری برای مقابله با حمله پهپادی و موشکی ایران به خود بهره برده است.

وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به درخواست خبرگزاری فرانسه به منظور اظهار نظر درباره این موضوع صرفا گفت «در موضع اظهارنظر قرار ندارد.»

نیروهای نظامی فرانسه در چند پایگاه در غرب آسیا شامل اردن، امارات متحده عربی و عراق حضور دارد و به طور مرتب نیروهای هوایی و دریایی خود را در حوزه شرق دریای مدیترانه و دریای سرخ مستقر می‌کند.

قوای فرانسوی تا کنون چند بار پهپادهای ارسالی از سوی انصارالله یمن را نیز سرنگون کرده است.

هاگاری اظهار کرد: «ما در ۶ ماه گذشته همکاری نزدیکی را با متحدان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و متحدان دیگرمان در منطقه برای پیش‌بینی سناریوهای متعدد برای حمله داشته ایم.»

روابط عمومی کل سپاه بامداد امروز (یکشنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

به دنبال آغاز حملات ایران، تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از مسؤولان صهیونیست اعلام کرد ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود را آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج