انصار الله یمن: رژیم صهیونیستی باید بهای جنایاتش را بپردازد


انصار الله یمن: رژیم صهیونیستی باید بهای جنایاتش را بپردازد

سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، اقدام مشروعی در پاسخ به جنایت این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق بود.

انصار الله یمن: رژیم صهیونیستی باید بهای جنایاتش را بپردازد

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد عبدالسلام» در این باره تأکید کرد: رژیم صهیونیستی نخواهد توانست بدون پرداخت بهای جنایاتش از زیر بار آن‌ها شانه خالی کند.

این در حالی است که ساعاتی پیش وزارت خارجه دولت «نجات ملی» یمن نیز در بیانیه‌ای پاسخ پهپادی و موشکی تهران به حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران در دمشق را پاسخی مشروع و منطبق بر قوانین بین المللی ارزیابی و تاکید کرد: پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی قانونی است و با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل سازگار است؛ چراکه در چارچوب حق دفاع از خود قرار می‌گیرد.

این وزارتخانه در ادامه اضافه کرد: کشور‌هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند باید عاقلانه عمل کرده و منافع کشور‌ها و مردم خود را در اولویت قرار دهند و از حمایت نامحدود سیاسی، نظامی، مالی و لجستیکی از این رژیم که با خواسته‌های ملت‌های آن‌ها مغایرت دارد، دست بکشند.

در این بیانیه آمده است: سرکشی رژیم صهیونیستی، جنایات جنگی و نسل‌کشی آن علیه غیرنظامیان به ویژه در نوار غزه، باعث افزایش تنش در خاورمیانه می‌شود.

وزارت خارجه یمن همچنین بر اهمیت عمل کردن شورای امنیت به مسئولیت‌های خود مطابق با منشور سازمان ملل و حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)