عمر مفید سنگ قبر چقدر است؟


سنگ قبر یکی از محصولاتی است که شما یک بار برای عزیزان خود خریداری می‌کنید و تمایل کمی نسبت به تعویض آن دارید. به همین دلیل است که در هنگام خرید اولیه باید به عوامل مختلفی که سبب می‌شود ماندگاری آن طولانی شود توجه کنید. از آنجایی که سنگ قبر یکی از محصولات بسیار خاص می‌باشد افراد بسیار کمی اطلاعات دقیق در این باب دارند. به همین منظور امروز قصد داریم برای شما مطالب کلیدی که می تواند تصمیم شما را در حین خرید تحت تاثیر قرار دهد را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع سنگ قبر

به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم سنگ قبرهایی که در بازار ایران قرار دارند به دو دسته سنگ قبر طبیعی و مصنوعی (به این سنگ قبرها نانو نیز گفته می شود) تقسیم می شوند. سنگ قبرهایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند اغلب از سنگ های طبیعی مانند مرم ، گرانیت و در برخی از موارد بسیار خاص از سنگ تراورتن هستند. ولی داستان سنگ قبرهای مصنوعی بسیار متفاوت است و شما در قبال سنگی که خریداری می کنید هزینه بسیار کمتری را نیز پرداخت می کنید. حالا به بررسی هر سه گزینه موجود می پردازیم.

سنگ قبر مرمر

از نقطه نظر زیبایی شناسی بدون شک سنگ قبر مرمر بهترین گزینه برای شما به حساب می آید. این سنگ ها که در رنگ های مختلف به شما عرضه می شوند در رنگ های مختلف هستند ولی سفید آن پر طرفدارترین گزینه برای شما به حساب می آید. نکته منفی در مورد این این سنگ ها طول عمر پایین آن و قیمت بسیار بالاست که سبب می شود افراد کمتر تمایل به استفاده از آن داشته باشند.

سنگ قبر گرانیت

بر اساس آمار در سرتاسر دنیا بیشترین سنگی که برای سنگ قبر استفاده می شود سنگ گرانیت است که دلیل عمده آن نیز رنگ های تیره آن می باشد. این نوع سنگ که از کانی های آتش فشان به دست می آید و به همین دلیل است که نسبت به سنگ قبرهای مرمر بسیار مقاوت تر می باشند. نکته ای که در سطح بین المللی این سنگ را به عنوان سنگ مزار نمونه تبدیل کرده ، تیرگی خاص و قابلیت طرح پذیری است که در قیاس با دیگر گزینه ها، سنگ بهتری می باشد.

سنگ قبر مصنوعی

برخلاف سنگ های قبری که پیش از این در مورد آن صحبت کردیم، سنگ های قبر مصنوعی از خرده های سنگی و ترکیب آن با موارد دیگر به دست می آید. در صورتی که امکان هزینه بر روی سنگ قبر طبیعی برای شما میسر نمی باشد، این نوع سنگ ها با وجود عمر کوتاه بهترین گزینه به حساب می آید و طرح های خوبی نیز بر روی آن قابل اجرا می باشد.

تفاوت انواع سنگ قبر

اصلی ترین تفاوتی که بین سنگ های قبر وجود دارد رنگ و مقاومت آن ها در برابر عوامل محیطی مختلف است. به عنوان مثال سنگ های مرمر در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند ولی نسبت به سنگ های گرانیت این مقاومت بسیار ضعیف تر است. ولی این در حالی است که سنگ های مصنوعی از نظر رنگ و کیفیت در سطح بسیار پایین ترین هستند و به همین دلیل است که هزینه آن ها نیز پایین تر می باشد.

عوامل موثر بر روی دوام و ماندگاری سنگ قبر

در بحث سنگ قبر عوامل متعددی بر روی طول عمر سنگ های قبر تاثیر مستقیم دارند. به عنوان مثال بر اساس گفته کارشناسان این حوزه قرار گرفتن در مکان های شیب دار و یا استفاده از مواد تمیز کننده قوی مانند وایتکس و جوهر نمک به شدت بر روی سنگ قبر و طراحی سطح آن تاثیر منفی دارد. عامل دیگر جنس خود سنگ و معدنی است که این سنگ ها از آنجا استخراج می شوند که می تواند طول عمر آن را به شدت تحت الشعاع قرار دهد.

خرید کاور سنگ قبر برای بالا بردن ماندگاری سنگ قبر

یکی از بهترین روش ها برای بالابردن طول عمر سنگ قبر استفاده از کاورهایی است که چندین سال است در بازار باب شده است. این کاورهای که در جنس های مختلف روانه بازار می شوند تا حد زیادی از آلودگی های محیطی ، باران های شدید مراقبت می کند. این سنگ قبرها در جنس های پارچه ای ، برزنتی و شیشه ای در اختیار خریداران قرار می گیرند.

سنگ بهشت تولید کننده سنگ های قبر مقاوم

در صورتی که به تازگی اقوام خود را از دست داده اید و یا قصد دارید سنگ قبر آن ها را تعویض کنید به شما پیشنهاد می کنیم با مجموعه سنگ بهشت که عملکرد بسیار شایسته ای در عرضه سنگ قبر های مقاوم و با کیفیت دارند در ارتباط باشید. این مجموعه که بیشتر به دلیل خلاقیت های خاص خود شناخته می شود، بهترین سنگ های مزار را در تهران و دیگر شهرها تولید می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس