کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت


کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت

هر فرد علاقمند به بازی هنگام خرید تجهیزات گیمینگ با دو گزینه PC و کنسول رو به رو می‌شود. همیشه بین گیمرها این بحث مطرح بوده است که کنسول یا pc؟ در صورتی که شما نیز بین خرید این دو محصول دچار شک شده‌اید با ما همراه باشید تا به تفاوت‌ها و...

کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمتهر فرد علاقمند به بازی هنگام خرید تجهیزات گیمینگ با دو گزینه PC و کنسول رو به رو می‌شود. همیشه بین گیمرها این بحث مطرح بوده است که کنسول یا pc؟ در صورتی که شما نیز بین خرید این دو محصول دچار شک شده‌اید با ما همراه باشید تا به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو مدل بپردازیم.

مقایسه PC با کنسول کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت

کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت

در حالی که بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌ها مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود را دارند هر کدام بر اساس شخصیت، علایق و ترجیحات برای انواع مختلفی از گیمرها جذابیت دارند. در ادامه از ابعاد متفاوتی هر دو این دستگاه را مقایسه خواهیم کرد:

گرافیک: رایانه‌های شخصی انواع بازی‌های موجود در بازار را با بالاترین گرافیک ممکن پخش می‌کنند. با این حال گرافیک کنسول همچنان چشمگیر است و با هر نسل جدیدی که معرفی می‌شود شامل ارتقاهای قابل توجهی نیز می‌شود.

کارایی: رایانه‌های شخصی معمولا سخت‌افزار قدرتمندتری ارائه می‌دهند و می‌توانند بازی‌هایی را با نرخ فریم بالاتر و زمان بارگذاری کوتاه‌تر اجرا کنند. از سوی دیگر، مزایای خرید ایکس باکس سری اس و سایر مدل‌های کنسول این است که با بازی‌هایی که برای سخت‌افزار کنسول طراحی شده‌اند، تجربه بازی استانداردتری را ارائه می‌کنند.

قیمت: با توجه به راه اندازی و برخی هزینه‌ها بازی PC می‌تواند به طور قابل توجهی گران‌تر از بازی‌های کنسولی باشد. بازی‌های کنسول که توسط غول‌های صنعت مانند سونی و مایکروسافت طراحی شده‌اند عموما مقرون به صرفه‌تر هستند و تجربه بازی ساده‌تر و همه‌جانبه‌تری را ارائه می‌دهند. حتی فرنچایزهای محبوبی مانند Assassin's Creed را می‌توانید با یکبار هزینه کردن خریداری کنید.

تجربه بازی: بازی‌های رایانه‌ای طیف وسیع تری از بازی ها را با دسترسی به عناوین کلاسیک (بسیاری از بازی‌های نینتندو، سری Zelda) و انحصاری‌های رایانه شخصی ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، بازی‌های پی اس فایو و ایکس باکس اس با عناوین انحصاری که روی رایانه شخصی نیستند، مانند Forza Horizon 4 و Red Dead Redemption 2، تجربه بازی ساده‌تر و در دسترس‌تری را ارائه می‌دهند.

بازی اختصاصی: برخی از بازی‌ها ممکن است برای یک پلتفرم نسبت به پلتفرم دیگر مناسب‌تر باشند. به عنوان مثال، بازی‌های تیراندازی اول شخص مانند Call of Duty Modern Warfare 2 و بازی‌های استراتژیک به دلیل نیاز به دقت کنترل‌های ماوس و صفحه کلید، عملکرد بهتری روی رایانه شخصی دارند. در همین حال، بازی‌های انحصاری کنسول مانند Super Smash Bros یک تجربه بازی منحصربه‌فرد را ارائه می‌کنند که قابل تجربه روی رایانه شخصی نیست.

مزایای کنسول گیمینگ

کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت

کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمتتفاوت‌های بین کامپیوتر یا کنسول را بررسی کردیم و قصد داریم مزایای هریک را به صورت جداگانه توضیح دهیم تا در صورت نیاز بتوانید مقایسه بهتری داشته باشید.

سهولت استفاده از کنسول

بسیاری از گیمرها بازی با کنسول را انتخاب می کنند زیرا راه اندازی راحت‌تری دارند. بازی کردن با پلی استیشن ۵ می تواند چند دقیقه پس از اینکه سیستم را از جعبه خارج کردید شروع شود؛ بنابراین هیچ مهارت فنی برای شروع بازی با کنسول نیاز نیست. اگرچه هزینه‌های نسبی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی قابل بحث است؛ اما به طور کلی، کنسول‌ها قیمت کمتری نسبت به رایانه‌های شخصی بازی دارند. به علاوه از کنسول‌های جدیدتر می‌توان برای تماشای فیلم، نمایش‌های تلویزیونی و گوش دادن به موسیقی نیز استفاده کرد.

عدم نیاز به ارتقا

اگر باز هم بین کنسول یا پی سی مردد هستید، یکی دیگر از مزایای کنسول این است که می‌توانید بدون نگرانی در مورد قدیمی شدن سخت افزار به بازی کردن ادامه دهید. برخلاف رایانه شخصی که ممکن است با پیشرفت بازی‌های رایانه شخصی نیاز به ارتقا داشته باشد، کنسول‌ها توسط سازنده با سیستم مورد نیاز ساخته می‌شوند. با این حال، سازندگان، کنسول‌های جدیدی را مطابق با پیشرفت‌های فناوری عرضه خواهند کرد؛ بنابراین همچنان خطر عدم پشتیبانی کنسول‌های قدیمی برای بازی‌های جدید وجود دارد.

کنترلرهای بی‌سیم

کنترلرهای بی‌سیم شما را از سیم‌های دست و پا گیر راحت می‌کنند و آزادی عمل بیشتری برایتان به همراه خواهند داشت؛ همچنین بسیاری از کنسول‌ها دارای بازی‌هایی هستند که فعالیت بدنی و مهارت‌های شما را افزایش می‌دهند.

تمامی موارد فوق مزایای کنسول بودند. از جدیدترین کنسول‌ها مایکروسافت می‌توان ایکس باکس سری s را نام برد؛ همچنین جدیدترین کنسول سونی نیز پی اس ۵ است. در صورت نیاز به خرید می‌توانید بین این دو کنسول تصمیم گیری کنید.

مزایای کامپیوتر (PC)

رایانه‌های شخصی دارای مزایای مختلفی هستند از جمله امکان شخصی‌سازی رایانه، ایجاد کلیدهای میانبر، تصاویر واضح‌تر و واقعی‌تر، دقت برتر در دستگاه‌های جانبی و توانایی بیشتر برای ارتقا بازی‌ها.

امکان شخصی‌سازی سخت افزار

مورد دیگر که تفاوت کنسول یا لپ تاپ و کامپیوتر را مشخص می‌کند، این است که با ساختن رایانه شخصی می‌توانید انتخاب کنید که چقدر می‌خواهید روی رایانه خود سرمایه گذاری کنید. برخی از گیمرها روی نگهداری یک کامپیوتر بسیار پیشرفته سرمایه گذاری می‌کنند و ترجیح می‌دهند جدیدترین نسخه های بازی را در بالاترین تنظیمات ممکن اجرا کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند روی رایانه‌های شخصی بازی اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند و فقط در صورت نیاز آن را ارتقا دهند.

دسترسی به بازی‌های بیشتر و ارزان‌تر

برخی بازی‌ها هستند که اختصاصی برای کامپیوتر ساخته می‌شوند و اگر بین پی سی یا کنسول مردد مانده‌اید، باید بدانید تجربه بازی کردن با آن‌ها را تنها با خرید PC گیمینگ تجربه خواهید کرد؛ همچنین برخی از بازی‌ها را می‌توانید به صورت کرک و رایگان نیز دانلود کنید.

PC یا کنسول؟ برنده کدام است؟

تمامی نکاتی را که لازم است درباره پیسی یا کنسول بدانید در این مقاله به صورت مفصل توضیح دادیم. نکات زیادی از جمله بودجه، تجربه بازی و غیره وجود دارد که روی تصمیمتان تاثیر گذار است. در صورتی که به بازی‌های چند نفره علاقه دارید و ارتقا سیستم را ترجیح می‌دهید کامپیوترها بهترین وسیله برای بازی کردن هستند.

خرید PC یا کنسول از تکنولایف

در صورت نیاز به اطلاع از قیمت ps5، قیمت ایکس باکس سری اس می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید. در فروشگاه آنلاین تکنولایف می‌توانید انواع کنسول و سیستم گیمینگ را با بهترین قیمت خریداری کنید. تمامی اجناس موجود ضمانت اصالت دارند و از تنوع خوبی نیز برخوردارند؛ بنابراین برای خرید ایکس باکس سری اس و کنسول سونی می‌توانید وارد صفحه فروشگاه شوید و از بین تنوع موجود بهترین انتخاب را داشته باشید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت