تکمیل پروژه «جی.نف» با ورود خودروهای قابل تردد در مناطق کوهستانی به شبکه پستی کشور


تکمیل پروژه «جی.نف» با ورود خودروهای قابل تردد در مناطق کوهستانی به شبکه پستی کشور

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه مهم پایگاه داده‌های مکانی (جی.نف) با کمک ۳۵ دستگاه خودرو شاسی‌بلند دو کابین کمک‌دار برای تردد در مناطق صعب العبور و کوهستانی، تکمیل می‌شود.

تکمیل پروژه «جی.نف» با ورود خودروهای قابل تردد در مناطق کوهستانی به شبکه پستی کشور

به گزارش ایران اکونومیست، «محمود لیایی» امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از خودروهای قابل تردد در مناطق کوهستانی گفت: هدف ما از برگزاری این برنامه این است که بر اهمیت پروژه جی.نف (پایگاه داده‌های مکانی) تاکید کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: با توجه به اینکه قرار بود نوسازی ناوگان را داشته باشیم، نظر اعضای هیات مدیره شرکت ملی پست بر این بود که همزمان با برنامه نوسازی ناوگان، از ظرفیت مناسب موجود برای محقق کردن وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده استفاده کنیم که مهم‌ترین آن تکمیل پروژه جی. نف است.

لیایی تاکید کرد: شاید می‌توانستیم به جای وانت‌های شاسی بلند که امکان تردد در مکان‌های صعب العبور را دارند و امروز از آن رونمایی شد، از ماشین‌های لوکس‌تر استفاده کنیم، اما از تشریفات و ظواهر عبور کردیم و اولویت را به ماشین‌های عملیاتی دادیم تا علاوه بر تکمیل پروژه جی.نف در بحث حمل و نقل نیز از آن‌ها بهترین استفاده را ببریم.

وی با تقدیر از وزیر ارتباطات برای حمایت از این پروژه، خاطرنشان‌کرد: انتظار ما از وزارت ارتباطات این است که در راهی سختی که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل پستی و افزایش لجستیک‌های پستی در پیش گرفته‌ایم، مانند همیشه همراه ما باشند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده بتوانیم خودمان را به بهترین شکل برای سرشماری ٖمکان محور پست در سال ۱۴۰۵ آماده کرده و تا پایان دولت سیزدهم این داده‌ها را کامل کنیم.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: مدیران استانی باید از ظرفیت ایجاد شده به بهترین شکل برای به روز رسانی و تکمیل اطلاعات مکانی روستاها و شهرهای خود که ناقص است، استفاده کنند.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ در این مراسم از ۳۵ دستگاه خودروی شاسی بلند دو کابین کمک‌دار با هدف تردد در مناطق صعب العبور و کوهستانی کشور رونمایی شد.

یکی از چالش‌های پیشبرد جی‌. نف، عدم امکان تردد در مناطق کوهستانی و صعب العبور کشور و جمع آوری اطلاعات مکانی مخصوصا روستاهای دور از دسترس بود که با اضافه شدن خودروهای شاسی بلند دوکابین به ناوگان حمل و نقل پست و ارسال آنها به همه ادارات پست استان‌ها، این مانع بزرگ رفع شده و گامی بلند در راستای تکمیل جی‌. نف برداشته می‌شود. این خودوروها به ۳۱ استان کشور فرستاده می‌شود تا در شبکه پستی کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی