واکنش کانادا به تنبیه موشکی-پهپادی ایران علیه تل‌آویو


واکنش کانادا به تنبیه موشکی-پهپادی ایران علیه تل‌آویو

نخست وزیر کانادا پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

واکنش کانادا به تنبیه موشکی-پهپادی ایران علیه تل‌آویو

به گزارش راهبرد معاصر. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به پاسخ نظامی قانونی ایران علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و عنوان کرد «به صراحت» حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند.

ترودو در اظهاراتی بر این موضوع تاکید کرد که تنش به وجود آمده میان دو طرف، خاورمیانه را به یک جنگ منطقه‌ای نزدیک‌تر ساخته و به صراحت حملات ایران را محکوم کرد.

بیانیه ترودو پس از آن منتشر شد که رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند، تهران در اولین حمله نظامی مستقیم خود به رژیم صهیونیستی موشک‌های بالستیکی را به سمت اهدافی در داخل خاک رژیم صهیونیستی شلیک کرده‌ است.

ترودو بدون هیچ اشاره‌ای به حملات رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق عنوان کرد: این حملات بار دیگر نشان‌دهنده بی‌اعتنایی رژیم ایران به صلح و ثبات در منطقه است. ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود و مردمش در برابر این حملات حمایت می‌کنیم.

نخست وزیر کانادا عنوان کرد که به صورت منظم اطلاعات دقیق در رابطه با حملات اخیر را از سوی مشاور امنیت ملی و اطلاعات، رئیس ستاد دفاع و رئیس شورای خصوصی کانادا دریافت خواهد کرد.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا هم پیشتر عنوان کرده بود که کانادایی‌ها باید از هر گونه سفر به «اسرائیل» تحت تاثیر خطرات شدید اجتناب کنند. وی همچنین خواستار خروج سایر شهروندان کانادایی از اراضی اشغالی شده بود. پیر پولیور، رهبر حزب محافظه کار کانادا نیز در اظهاراتی، ادعا کرده است که این کشور باید با متحدانش برای پاسخگویی به ایران وارد همکاری شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید