برطرف شدن 150 آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت


برطرف شدن 150 آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت

ایتنا - ​​​​​​​طبق اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای، مایکروسافت ۱۵۰ آسیب‌پذیری شامل ۶۷ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است.



مایکروسافت یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود که توسعه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز و بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای مورد استفاده کاربران رایانه‌های ویندوزی همچون مجموعه برنامه‌های مایکروسافت آفیس است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکتی که سرانجام مایکروسافت شد، نخستین بار توسط بیل گیتس(Bill Gates) و پل آلن(Paul Allen) در البوکرکی نیومکزیکو در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد. نخستین نسخه سیستم عامل توسعه داده شده از سوی مایکروسافت، ویندوز۱.۰ بود که یک سیستم‌عامل ۱۶ بیتی بود.

در واقع آنچه باعث شد مایکروسافت اکنون یک افسانه باشد، از الهام گرفتن از ایده پل آلن به وجود آمد. در سال ۱۹۷۵ بیل گیتس دانشجوی کارشناسی دانشگاه هاروارد بود و پل آلن به عنوان یک برنامه نویس برای شرکت هانی‌ول (Honeywell) کار می‌کرد.

در این راستا مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از رفع ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی مایکروسافت خبر داده است.

درباره جزئیات این امر گفته شده که در اصلاحیه امنیتی ۹ ماه آوریل ۲۰۲۴، مایکروسافت ۱۵۰ آسیب‌پذیری شامل ۶۷ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است. از بین این ۱۵۰ آسیب‌پذیری، ۳ مورد با شدت بحرانی ارزیابی شده‌اند. طبق گزارش مایکروسافت در این به‌روزرسانی ماهانه دو آسیب‌پذیری روز صفرم که به صورت فعال در حال بهره‌برداری بوده، رفع شده‌اند.

بنابراین شرکت مایکروسافت به کاربران خود توصیه کرده است که به‌روزرسانی محصولات تحت تأثیر را در اسرع وقت انجام دهند.

گفتنی است سال گذشته هم ۵۹ آسیب پذیری در به روزرسانی مایکروسافت رفع شد. در اصلاحیه امنیتی ۱۲ ماه مارچ ۲۰۲۴، شرکت مایکروسافت ۵۹ آسیب‌پذیری شامل ۱۸ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است. از بین این ۵۹ آسیب‌پذیری، ۲ مورد با شدت بحرانی و ۵۷ مورد با شدت بالا ارزیابی شده‌اند.

طبق گزارش مایکروسافت در این به‌روزرسانی ماهانه هیچ آسیب‌پذیری روز صفری که از آن بهره‌برداری شده یا به‌صورت عمومی منتشر شده باشد، وجود ندارد. این شرکت هم در آن زمان به کاربران خود توصیه کرد که به‌روزرسانی محصولات تحت تأثیر را در اسرع وقت انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج