این دستگاه قاتل هارد دیسک شما است [تماشا کنید]


این دستگاه قاتل هارد دیسک شما است [تماشا کنید]

یک شرکت متخصص در زمینه نابودی داده‌ها، محصول جدیدی برای این کار طراحی کرده است که با سرعت و هیجان خاصی هارد دیسک‌های مکانیکی را تکه تکه می‌کند. این دستگاه DiskMantler نام دارد و قادر است با تکان دادن شدید هارد دیسک، اجزای مختلف آن را ظرف 90...

یک شرکت متخصص در زمینه نابودی داده‌ها، محصول جدیدی برای این کار طراحی کرده است که با سرعت و هیجان خاصی هارد دیسک‌های مکانیکی را تکه تکه می‌کند. این دستگاه DiskMantler نام دارد و قادر است با تکان دادن شدید هارد دیسک، اجزای مختلف آن را ظرف 90 ثانیه کاملاً جدا کند.

کار کردن با این دستگاه افزون بر سادگی و مطمئنی است، هیجان خاص خود را دارد. کافی است هارد دیسک مورد نظرتان را درون دستگاه بگذارید و تایمر آن را روشن کنید. به طور میانگین با گذشت 60 ثانیه، دستگاه نابودگر DiskMantler اجزای تشکیل‌دهنده هارد دیسک را به صورت جدا شده تحویلتان می‌دهد و آماده هارد دیسک بعدی است.

این دستگاه قاتل هارد دیسک شما است [تماشا کنید]

این دستگاه از طریق تکان‌های شدید، تمامی اجزای هارد دیسک را از هم جدا می‌کند که یک روش ساده، سریع و کمتر تهاجمی است. روش‌هایی چون خرد کردن هارد دیسک به انرژی بیشتری نیاز دارد و در عین حال می‌تواند آلودگی زیادی ایجاد کند. همچنین این روش یک مزیت دیگر هم دارد و آن تسهیل بازیافت قطعات و مواد بکار رفته در هارد دیسک‌ها است.

هرچند این دستگاه پلاترهای هارد دیسک را هم از یکدیگر جدا می‌کند، اما روش چندان امنی برای نابودی بدون بازگشت داده‌ها نیست. به همین منظور Garner به زودی یک دستگاه دیگر به نام DeMag ارائه می‌کند که با داشتن آهن‌رباهای بسیار قوی، قادر است داده‌های ذخیره شده در پلاترها را بدون آسیب فیزیکی به آن نابود کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی