پشتیبانی از پردازنده‌های Ryzen 9000 به مادربردهای AM5 می‌آید


پشتیبانی از پردازنده‌های Ryzen 9000 به مادربردهای AM5 می‌آید

MSI بی‌سر و صدا با انتشار بایوس AGESA 1.1.7.0، پشتیبانی از پردازنده‌های نسل بعدی Ryzen 9000 را به مادربردهای سوکت AM5 خود اضافه کرد. برخلاف اینتل که با هر نسل دست به تغییر سوکت مادربرد می‌زند، AMD سوکت‌های خود را برای چند نسل حفظ می‌کند و قرار...

MSI بی‌سر و صدا با انتشار بایوس AGESA 1.1.7.0، پشتیبانی از پردازنده‌های نسل بعدی Ryzen 9000 را به مادربردهای سوکت AM5 خود اضافه کرد. برخلاف اینتل که با هر نسل دست به تغییر سوکت مادربرد می‌زند، AMD سوکت‌های خود را برای چند نسل حفظ می‌کند و قرار نیست برای رایزن 9000 به مادربرد جدید نیاز پیدا کنید.

پیش از این نیز یک سازنده دیگر اقدام به عرضه بایوس حاوی میکروکُد AGESA 1.1.7.0 برای مادربردهای خود کرده بود که تغییرات آن را نمی‌دانستیم. با این حال MSI تایید کرده این آپدیت بایوس جدید پشتیبانی از نسل بعدی پردازنده‌های رایزن با کُد Granite Ridge را ممکن می‌کند که همان سری رایزن 9000 خواهد بود.

پشتیبانی مادربردهای AMD AM5 از پردازنده‌های رایزن 9000

آپدیت جدید منتشر شده برای مادربردهای MSI حاوی میکروکُد AGESA 1.1.7.0 Patch A است که به نظر می‌رسد کمی جدیدتر باشد یا دست کم اصلاحاتی بر روی آن صورت گرفته است. با این حال آپدیت جدید در حال حاضر تنها برای برخی مدل‌های منتخب در دسترس است.

پشتیبانی از پردازنده‌های Ryzen 9000 به مادربردهای AM5 می‌آید

از آنجایی که در آپدیت جدید شاهد اضافه شدن پشتیبانی از یک نسل جدید از پردازنده‌های رایزن هستیم، حجم فایل بایوس حدود 1.5 مگابایت افزایش یافته است. این آپدیت AGESA جدید مخصوص مادربردهای سوکت AM5 است و نمی‌توان انتظار داشت برای سوکت AM4 هم ارائه شود.

هرچند هنوز اسم نسل بعدی پردازنده‌های تیم سرخ را نمی‌دانیم، اما اطلاعات غیر رسمی حاکی از صرف نظر کردن AMD از سری 8000 هستند و به نظر می‌رسد این سری تنها برای مدل‌های Hawk Point مورد استفاده قرار بگیرد. بر همین اساس انتظار می‌رود پردازنده‌های مجهز به ریزمعماری Zen5 تحت لوای Ryzen 9000 عرضه شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها