رشد حجم و ارزش معاملات بورس‌کالا


در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران ۳میلیون و ۸۳‌هزار و ۵۳۷تن انواع محصول به ارزش ۳۵‌هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته قبل به ترتیب رشد ۳۶ و ۷۵درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. به لحاظ حجم، سیمان و سنگ‌‌‌آهن سنگین‌‌‌وزن‌‌‌های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم‌باتوم و مواد پلیمری نیز سنگین‌‌‌وزن‌‌‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌‌‌های نفتی بودند. به گزارش «کالاخبر»، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲میلیون و ۴۴۵‌هزار و ۲۵۸تن انواع کالا به ارزش ۲۳.۲‌هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک‌میلیون و ۲۹۲‌هزار و ۷۱۳تن سیمان، ۵۰۵‌هزار تن سنگ‌آهن، ۴۹۰‌هزار و ۴۴۳تن فولاد، ۱۲۵‌هزار و ۵۰۰تن آهن اسفنجی، ۲۲‌هزار تن آلومینیوم، ۹‌هزار و ۳۷۵تن مس، ۲۰۰تن کنسانتره مولیبدن و ۲۷تن کنسانتره فلزات گرانبها معامله شد. از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌‌‌های نفتی و پتروشیمی ۶۱۲‌هزار و ۹۹۷تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۱.۷‌هزار میلیارد تومان به فروش رسید. در تالار فرآورده‌‌‌های نفتی و پتروشیمی ۲۲۳‌هزار و ۹۷تن قیر، ۲۸۹‌هزار تن وکیوم‌باتوم، ۱۰۳‌هزار و ۲۱۷تن مواد پلیمری، ۳۶‌هزار و ۶۷۹تن مواد شیمیایی، ۳۰‌هزار و ۱۵تن گوگرد، ۲۸‌هزار تن لوب‌کات، ۴‌هزار و ۴۳۳تن روغن و ۴۸۰تن گازها و خوراک‌ها معامله شد. بازار فرعی نیز شاهد معامله ۲۵‌هزار و ۲۵۲تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۸۱میلیارد تومان بود.

معامله ۳۲۳‌هزار تن محصول در تالار صادراتی

تالار صادراتی بورس‌کالای ایران هفته گذشته میزبان معامله ۳۲۳‌هزار تن کالا و محصول بود و ارزش ۵.۲همت را رقم زد. ۳۲۳‌هزار و ۴۵۸تن انواع کالا و محصول صنعتی و پتروشیمی به ارزش ۵‌هزار و ۲۰۱میلیارد تومان در رینگ صادراتی بورس‌کالای ایران در هفته منتهی به ۲۵فروردین فروخته شد. در جریان معاملات هفته گذشته تالار صادراتی، ۲۱۱‌هزار و ۹۵۸تن قیر به ارزش ۲‌هزار و ۹۹۵میلیارد تومان دادوستد شد. ارزش معاملات ۴۵‌هزار تن تختال نیز یک‌هزار و ۶۴میلیارد تومان بود. علاوه بر این ۴۰‌هزار تن شمش بلوم به ارزش ۸۸۱میلیارد تومان و ۵۰۰تن مس به ارزش ۱۸۵میلیارد تومان در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت. همچنین در هفته گذشته ۲۶‌هزار تن گوگرد گرانوله به ارزش ۷۵.۴میلیارد تومان در تالار کیش فروخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت