عکس/ عمارت تاریخی «قوامی» در آستانه تخریب


عکس/ عمارت تاریخی «قوامی» در آستانه تخریب

به گزارش مشرق، عمارت و باغ تاریخی «قوامی» متعلق به دوره پهلوی دوم و خانه رضا قوامی ملقب به مؤیدالدین و فرزند عبدالحسین قوام الاسلام (نماینده مردم نیشابور در دومین دوره مجلس شورای ملی در سال ۱۲۸۸) است. عمارت «قوامی» که با شماره ۱۳۷ در فهرست آثار...

به گزارش مشرق، عمارت و باغ تاریخی «قوامی» متعلق به دوره پهلوی دوم و خانه رضا قوامی ملقب به مؤیدالدین و فرزند عبدالحسین قوام الاسلام (نماینده مردم نیشابور در دومین دوره مجلس شورای ملی در سال ۱۲۸۸) است. عمارت «قوامی» که با شماره ۱۳۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، در خیابان قوامی نیشابور واقع شده و امروز با بی‌توجهی مسئولان در حال ویرانی است.

به طوری که بخشی‌هایی از عمارت و باغ به شدت تخریب، تعدادی از درختان باغ به دلیل عدم آبیاری خشک شده و از بین رفته‌، در و پنجره‌ها، کلید و پریزهای برق، ناودان‌ها و سیم‌های برق عمارت و یکی از ستون‌های فلزی عمارت که فشار و وزن ساختمان را به زمین منتقل می‌کند به سرقت رفته است‌. ضمن اینکه یادگارنویسی‌های متعدد در بخش‌های مختلف عمارت، چهره بنا را نازیبا کرده است. حجم گسترده تخریب و ویرانی در عمارت قوامی گواهی بر عدم التفات مسؤولان و عموم شهروندان نیشابور نسبت به آثار ملی و تاریخی است. علاوه بر اینکه بسیاری از ارزش واقعی این آثار آگاه نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی