گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه هلند


گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه هلند

اقتصادنیوز: وزیر خارجه هلند امروز از گفت‌وگوی تلفنی خود با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه هلند امروز (شنبه) از گفت‌وگوی تلفنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران خبر داد و گفت: ایران باید اقداماتی را برای «کاهش تنش» انجام دهد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، «هانکه بروینز اسلوت» بدون اشاره به عملیات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری تهران در دمشق سوریه، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «ایران نباید به اسرائیل حمله کند و باید اقداماتی را برای «کاهش تنش» انجام دهد.»

وزیر امور خارجه هلند با نادیده گرفتن جنگ‌افروزی و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی مدعی شد: در گفت‌وگو (با حسین امیرعبداللهیان) همچنین در مورد کشتی توقیف شده در تنگه هرمز و اینکه این نوع اقدامات باید متوقف شود، نگرانی شدید خود را ابراز کردم.

خبر مرتبط
اولین واکنش انگلیس به توقیف کشتی اسرائیلی توسط سپاه

اقتصادنیوز: وزیر دفاع انگلیس امروز (شنبه) خواستار آزادی بی‌قیدوشرط کشتی توقیف شده مرتبط با این رژیم در تنگه هرمز شد.

بر اساس گزارش‌ها، یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» امروز (شنبه) توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد. گفته می‌شود که این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت «زودیاک Zodiac» که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام «ایال اوفر Eyal Ofer» است اداره می‌شود.

گزارش ها حاکی است که رژیم اسرائیل به شدت از پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری این رژیم در سوریه هراسان است و ضمن آماده‌باش عمومی در داخل، متحدانش در غرب را تحت فشار گذاشته تا از طرق مختلف ایران را از پاسخ به تجاوزگری این رژیم منصرف کنند.

هفته پیش دیپلمات‌های ارشد تعدادی از کشورهای غربی و منطقه‌ای در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران خواستار خویشتن‌داری ایران شدند.

در همین رابطه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد:‌ در پاسخ به تماس‌های تلفنی وزیر امور خارجه آلمان، وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر در خصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج