جی‌میل با هوش مصنوعی، ماهی 600 هزار تومان ناقابل!


با پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی، امنیت کاربران هم تهدید خواهد شد. حساب‌هایی مانند جیمیل و درایو گوگل، معدن بزرگ اطلاعات کاربران هستند و گوگل می‌داند که هوش مصنوعی مولد، به‌راحتی منجر به فیشینگ و سرقت اطلاعات کاربران می‌شود. ازاین‌رو گوگل تصمیم گرفته است که امنیت جیمیل را هم از طریق هوش مصنوعی تامین کند.

تینا مزدکی: یکی از مسائل مهمی که کارشناسان در مورد آن نگرانند، پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی و خطر سرقت اطلاعات کاربران به وسیله آن است. تا کنون اخبار زیادی از رویداد Google's Cloud Next ۲۰۲۴ به گوشمان رسیده است، این بار اما گوگل از توسعه امنیت جیمیل به کمک هوش مصنوعی می‌گوید.

به گزارش خبرآنلاین، گوگل راه حل تامین امنیت را از نظر مفهومی ساده اما از نظر فنی چالش‌برانگیز می‌داند. در واقع گوگل نوعی مدل زبانی بزرگ (large language model) یا به اختصار LLMها (ال‌ال‌ام) را برای مقابله ساخته که از سامانه‌های هوش مصنوعی است و برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار گرفته بود. استفاده از این LLMها نتایج بزرگی را به همراه خواهد داشت.

LLMها به نوعی در برابر وحشتناک‌ترین هرزنامه‌ها و فیشینگ قرار می‌گیرند و بر اساس آن‌ها آموزش می‌بینند، زیرا LLMها در شناسایی محتوای مشابه معنایی به طور منحصر به فردی خوب هستند. نتایج استفاده از این LLMها در Google Workspace که پایگاه عظیمی مشتمل بر ۳ میلیارد کاربر دارد، بسیار تاثیرگذار بوده است.

جی‌میل با هوش مصنوعی، ماهی 600 هزار تومان ناقابل!

احتمالا نام یکی از این دسته LLMها به گوشتان خورده است، هوش مصنوعی گوگل جمینی که نظرات مثبت یا منفی زیادی در موردش وجود دارد. یکی از کارشناسان این حوزه نگرانی خود را در مورد چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیان کرده است. بسیاری از افراد به موضوع پیامدهای هوش مصنوعی در رابطه با حریم خصوصی پرداخته‌اند. بنابراین، باید چیزی متمرکز بر LLMهای مولد AI اما از جنبه مثبت امنیتی برای مقابله با همان هوش مصنوعی وجود داشته باشد.

به گفته گوگل، علاوه بر شناسایی دو برابر بدافزار نسبت به آنتی ویروس و محصولات امنیتی استاندارد شخص ثالث، این سیستم‌های دفاعی مبتنی بر هوش مصنوعی ۹۹/۹ درصد از هرزنامه‌ها را متوقف می‌کنند. اگرچه این عدد بسیار قابل توجهی است، سخنگوی گوگل می‌گوید که در Google Workspace، برای نوآوری در مقابله با آن ۰.۱٪ باقیمانده هم تلاش صورت می‌گیرد.

علاوه بر این پیشرفت‌های امنیتی داخلی برای بیش از ۳ میلیارد کاربر Google Workspace و ۱۰ میلیون مشتری تجاری که برای امنیت خود در مورد جیمیل و درایو هزینه ماهانه پرداخت می‌کنند، گوگل افزونه اختیاری جدیدی را برای امنیت هوش مصنوعی رونمایی کرده است. گوگل به منظور رسیدگی به درخواست مشترک مشتریان Workspace و محافظت از اطلاعات محرمانه در فایل‌ها، ابزاری برای طبقه‌بندی و محافظت خودکار از چنین داده‌های حساسی ساخته است.

به گفته گوگل حفاظت از اطلاعات محرمانه آشکار ساده است، اما حفاظت از داده‌های حساس غیرمنتظره بسیار سخت است. دلیل درخواست کمک بسیاری از مشتریان این است که بسیاری از آنها همین کار را در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌دهند. گوگل می‌گوید که ابزار جدید هوش مصنوعی این بخش‌های پنهان داده‌های حساس را پیدا می‌کند و توصیه‌هایی برای محافظت‌های اضافی ارائه می‌کند که می‌توانند به‌طور خودکار با چند کلیک ساده پیاده‌سازی شوند.

بر اساس گزارش‌ها، این ابزار را می‌توان برای نیازهای هر مشتری با هزینه ۱۰ دلار در ماه، تنظیم کرد که لازم به ذکر است این ابزار می‌تواند به اکثر برنامه‌های Workspace اضافه شود.

منبع: forbes

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894407

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار