اعزام 2هزار پلیس خارجی برای امنیت المپیک پاریس به فرانسه


اعزام 2هزار پلیس خارجی برای امنیت المپیک پاریس به فرانسه

اقتصادنیوز: دولت فرانسه گفته است که برای تامین امنیت شهر پاریس در جریان برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴، از ۲هزار نیروی پلیس خارجی در کنار ۴۵ هزار نفر از نیروهای پلیس خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، سباستین لکورنو وزیر نیروهای مسلح فرانسه در سخنانی اظهار داشت: حدود ۲هزار نیرو از کشورهای اروپایی به کمک نیروهای پلیس فرانسه برای تقویت امنیت بازی‌های المپیک تابستانی به پاریس اعزام خواهند شد، زیرا فرانسه پس از تهدیدات حمله، در حالت آماده باش قرار دارد.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که نزدیک به ۲هزار نفر از افسران پلیس و نیروهای امنیتی و ضد تروریستی کشورهای خارجی برای استقرار به پاریس اعزام خواهند شد تا امنیت این بازی‌ها را تامین کنند.

فرانسه که از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (پنجم مرداد تا ۲۱ مرداد) میزبان بازی‌های المپیک خواهد بود، پس از حمله به سالن کنسرت مسکو تدابیر امنیتی خود را به بالاترین سطح رسانده است. گروه تروریستی داعش مسوولیت قتل عام در مسکو را بر عهده گرفت.

لکورنو گفت که کشورش برای رساندن امنیت پاریس به بالاترین استاندارد از همه ابزارها از جمله سگ‌های پلیس و گشت‌های اسب سوار نیز استفاده خواهد کرد.

پیشتر کشور لهستان نیز اعلام کرده بود که با بهره‌گیری از سگ‌های آموزش دیده کشف بمب، عملیات ضدتروریستی خود را به ارتقاء می‌بخشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار