اعتراف صهیونیست‌ها به ناتوانی اسرائیل مقابل پاسخ ایران


اعتراف صهیونیست‌ها به ناتوانی اسرائیل مقابل پاسخ ایران

کارشناسان صهیونیست با اشاره به وحشت حاکم بر صهیونیست‌ها در سایه انتظار برای پاسخ ایران به جنایت این رژیم در دمشق اعلام کردکه ایران قواعد بازی را مقابل اسرائیل تغییر خواهد داد و می‌تواند استراتژی تل‌آویو در جنگ بین جنگ‌ها را برای همیشه نابود کند.

اعتراف صهیونیست‌ها به ناتوانی اسرائیل مقابل پاسخ ایران

به گزارش راهبرد معاصر، در سایه تداوم موج ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از پاسخ ایران به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، یک رسانه عبری زبان در گزارشی به وضعیت اضطراب و وحشت حاکم بر جامعه اسرائیلی پرداخت.

وبسایت اسرائیلی«301 جهان عرب» که شامل کارشناسان نظامی و سیاسی از جمله خاورشناسان، عناصر اطلاعاتی، فعالان سازمان‌های امنیتی و خبرنگاران نظامی رژیم صهیونیستی است، در گزارشی به تصویر نگران جامعه صهیونیستی در میان ترس و وحشت ناشی از انتظار پاسخ ایران به جنایت این رژیم در دمشق اشاره و «دورون ماتسا» عضو هیئت تحریریه این وبسایت که از مقامات سابق نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل و محقق مرکز پژوهشی بیگن- سادات در دانشگاه بار ایلان است، در این زمینه تاکید کرد که دوره بین ماه رمضان تا ورود ارتش اسرائیل به رفح، در واقع دوره انتظار برای حمله مستقیم ایران به اسرائیل است.

ایران قواعد بازی را مقابل اسرائیل تغییر خواهد داد

این کارشناس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی افزود: امروز سوال این نیست که ایران پاسخ اسرائیل را خواهد داد یا نه، بلکه سوال این است که این پاسخ چه زمانی خواهد بود و آیا اسرائیل برای حادثه‌ای که به کلی وجهه جنگ را تغییر خواهد داد آماده است یا نه.

در ادامه این گزارش آمده است که قواعد بازی درحال تغییر است و اگر اسرائیل بخواهد بعد از پاسخ ایران، واکنشی نشان دهد، مجددا با پاسخ مستقیم تهران مواجه خواهد شد. بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و ترور مستشاران نظامی این کشور در سوریه، قواعد بازی در برابر اسرائیل کاملا درحال تغییر است.

گزارش رسانه عبری از وضعیت فلاکت بار شهرک نشینان اسرائیلی

وبسایت مذکور صهیونیستی در ادامه تاکید کرد که حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بخشی از استراتژی تل‌آویو در «جنگ بین جنگ‌ها» بود اما ایرانی‌ها تصمیم گرفتند میز را برگردانند. دراین میان علت تغییر دراماتیکی که ایران در قواعد بازی ایجاد خواهد کرد، تنها به سطح و درجه شخصیت‌هایی که در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ترور شدند برنمی‌گردد، بلکه مربوط به آن است که ایران می‌تواند میز را برگرداند.

ایران می‌تواند استراتژی جنگ بین جنگ‌های اسرائیل را برای همیشه از بین ببرد

در ادامه این گزارش تاکید شده است که در سایه بن بست راهبردی که اسرائیل گرفتار آن شده، ایران اعتماد به نفس کافی دارد که استراتژی جنگ بین جنگ‌های اسرائیل را برای همیشه از بین ببرد. در این میان قدرت اسرائیل در آینده برای مهار پاسخ حتمی ایران بسیار محدود و کم خواهد بود و این اتفاق (پاسخ ایران) یک واقعیت عملیاتی و راهبردی کاملا متفاوتی ایجاد خواهد کرد که پیامدهای مهم بین‌المللی نیز دارد.

وبسایت عبری «301 جهان عرب» در ادامه تصریح کرد که پاسخ ایران به اسرائیل، وابستگی و نیاز اسرائیل به آمریکا و دیگر کشورهای غربی را تشدید می‌کند و موجب می‌شود آمریکایی‌ها مستقیما در جنگ کنار اسرائیل شرکت کنند.

با افزایش احتمال حمله تلافی جویانه ایران به اهداف متعلق به رژیم صهیونیستی در پی شهادت فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حمله جنگنده‌های این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند، موجی از ترس و نگرانی جامعه و کابینه صهیونیستی را فرا گرفته است.

پیش از این، کابینه اسرائیل بسیاری از سفارتخانه‌های خود را در سراسر جهان از ترس اینکه این سفارتخانه‌ها هدف حمله احتمالی ایران باشند تعطیل کرده است. همچنین در روزهای گذشته پناهگاه‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی برای حضور ساکنان اشغالگر آن در صورت حمله ایران راه‌اندازی شده است و طبق گزارش‌ها، شهرک‌نشینان برای تأمین مایحتاج زندگی خود به فروشگاه‌ها حمله‌ور شدند.

وبسایت عبری والا در گزارشی با اشاره به اضطراب فزاینده صهیونیست‌ها از ترس پاسخ ایران اعلام کرد که همه اسرائیلی‌ها فشار نشأت‌گرفته از انتظار پاسخ ایران را احساس می‌کنند، وقتی که رسانه‌ها به‌طور مستمر به این امر می‌پردازند بر شدت آن افزوده می‌شود و حتی برخی آرزو می‌کنند‌ ای‌کاش سریعتر این اقدام صورت گیرد و این فشار پایان یابد. تقریباً همه اسرائیلی‌ها از ابتدای ماه جاری در حالی به رختخواب می‌روند که می‌دانند پاسخ ایران حتمی است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان