لکه وازلین روی مبل را با این روش پاک کنید


وقتی آخرشب هنگام استراحت کردن روی مبل، تصمیم می گیرید، دستان تان را کمی چرب کنید تا آرامش بگیرند و لطافت اولیه خود را بازیابند، اما یکباره کمی وازلین روی مبل تان می ریزد، مسلما کسل و ناراحت می شوید. پاک کردن لکه وازلین، آن هم از روی مبل زیبا و دوست داشتنی تان، بعد از یک روز سخت، قطعا آخرین چیزی است که می خواهید! اما نگران نباشید. در این مقاله، تیم تحریریه قالیشویی پاسداران تلاش کرده تا تمام مواردی که نیاز است برای پاک کردن لکه وازلین از روی مبل بدانید را برایتان بیان کند. پس تا انتهای…

وقتی آخرشب هنگام استراحت کردن روی مبل، تصمیم می گیرید، دستان تان را کمی چرب کنید تا آرامش بگیرند و لطافت اولیه خود را بازیابند، اما یکباره کمی وازلین روی مبل تان می ریزد، مسلما کسل و ناراحت می شوید. پاک کردن لکه وازلین، آن هم از روی مبل زیبا و دوست داشتنی تان، بعد از یک روز سخت، قطعا آخرین چیزی است که می خواهید!

اما نگران نباشید. در این مقاله، تیم تحریریه قالیشویی پاسداران تلاش کرده تا تمام مواردی که نیاز است برای پاک کردن لکه وازلین از روی مبل بدانید را برایتان بیان کند. پس تا انتهای مقاله با ما باشید و آموزش های گفته شده را مرحله به مرحله با ما پیش بروید.

لکه وازلین روی مبل را با این روش پاک کنید

مواد اولیه و وسایل موردنیاز را آماده کنید

برای اینکه بتوانید لکه را خوب از بین ببرید و از شر آن رها شوید، سریعا بلند شوید و وسایل زیر را آماده کنید:

  • یک قاشق یا کارت ویزیت
  • یک یا چند دستمال تمیز
  • کمی مایع ظرفشویی
  • کمی سرکه
  • کمی آب ولرم
  • حوله

سرعت عمل، حرف اول را می زند

مهم است که سرعت عمل داشته باشید. اقدام سریع برای پاک کردن لکه، کمک می کند تا بتوانید لکه را هر چه بهتر از بین ببرید. پس سریع باشید. ابتدا مواد و وسایل لازم را آماده کنید. سپس به سرعت اقدام کنید.

سرعت عمل باید به این صورت باشد که ابتدا یک قاشق یا حتی یک کارت ویزیتی که در نزدیکی تان است را بردارید و به سرعت وازلین سطح مبل را بلند کنید. وازلینی که هنوز روی پارچه رومبلی باقی مانده و وارد الیاف نشده، می تواند به راحتی برداشته شود. پس از قاشق یا حتی یک دستمال کمک بگیرید و وازلین رویی را پاک کنید.

هر بار که مقداری از وازلین را بلند کردید، آن را داخل یک ظرف یا دستمال بریزید و مطمئن شوید که مجددا نمی ریزد و باعث ایجاد لکه روی مبل یا فرش تان نمی شود.اگر در منطقه سوهانک هستید ی توانید از خدمات قالیشویی سوهانک استفاده نمایید

یک محلول آماده کنید

یک ترکیب شامل آب ولرم، مایع ظرفشویی و چندقطره سرکه آماده کنید. محلول را هم بزنید تا کمی کف کند. حالا از محلول با یک دستمال به محل لکه بزنید. مایع ظرفشویی و سرکه به خوبی می توانند وازلین چرب را در خود حل کرده و از پارچه رومبلی تان خارج کنند.

توجه داشته باشید که در این مرحله، لکه را از سمت خارج به سمت مرکز لکه، پاک کنید که لکه را بزرگ تر نکنید! هرچه لکه را مالش دهید، وازلین بیشتر وارد الیاف پارچه رومبلی شده و کارتان سخت تر می شود. پس به جای مالش دادن، از حرکات دورانی و فشاری ملایم استفاده کنید.

این مرحله را تکرار کنید. چندین بار این کار را انجام دهید تا چربی کاملا خارج شود. مطمئن شوید که چربی خارج شده و سپس به مرحله بعدی بروید.

لکه وازلین روی مبل را با این روش پاک کنید

حالا باید با آب بشویید

مبلمان را خیس نکنید. این اولین نکته ای است که هرگز نباید فراموش کنید. اگر زیاد مبل را خیس کنید، خشک کردن آن طول می کشد و بنابراین ممکن است کپک بزند.

یک ظرف آب ولرم بردارید. آب را روی محلی که به تازگی تمیز کرده اید بپاشید. می توانید از یک بطری اسپر دار کمک بگیرید. همچنین می توانید با یک قاشق یا قطره چکان، قطره قطره آب را روی محل بریزید. با یک دستمال، محل را شستشو دهید. شستن محل تازه تمیز شده، باعث می شود تا موادی که استفاده کرده اید به همراه وازلین، از مبل خارج شوند. این مرحله را با دقت زیادی انجام دهید. مبل را مالش ندهید.

مبل را خشک کردید؟

مطمئن شوید که این مرحله را فراموش نخواهید کرد. خشک کردن مبل، یکی از مراحل اساسی است که هرگز نباید فراموش شود. مبل خیس، محل تجمع کپک ها و هاگ قارچ ها می شود و در معرض پوسیدگی قرار می گیرد.

یک حوله یا دستمال نمگیر بردارید و محل تمیز شده را خشک کنید. می توانید با حرکات دایره ای و فشارهای ملایم، این کار را هر چه بهتر انجام دهید.

برای تسریع خشک کردن مبل، از سشوار استفاده کنید. یک پنکه روشن در نزدیکی مبل خیس نیز می تواند این مرحله را تسریع کند.

همچنین بهتر است حداقل یک شب تا صبح روی محلی که تمیز کرده اید، ننشینید. به این صورت مطمئن می شوید که مبل کاملا خشک شده است.

درنهایت اگر هنوز لکه باقی مانده یا حتی بدتر شده، می توانید از خدمات مبل شویی در منزل قالیشویی سوهانک استفاده نمایید.

شستن مبلمان در منزل به چه صورت است؟

شستن مبلمان توسط قالیشویی ها در منزل شما انجام می شود. این کار به صورت تخصصی توسط تکنسین های مبل شویی با دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته انجام خواهد شد. دستگاه های اتوماتیک، آبریزش ندارند و بنابراین نیازی نیست تا فرش ها و موکت های تان را برای شستشوی مبلمان در منزل، جمع آوری کنید.

برای رزرو نوبت مبل شویی در منزل توسط قالیشویی توحید می توانید به صورت اینترنتی و یا تلفنی اقدام کنید. برای تماس تلفنی با همکاران ما فقط کافیست ۱۸۶۴ را شماره گیری کنید. همچنین می توانید وارد سایت قالیشویی توحید شده و مبل شویی در منزل را به صورت آنلاین از نزدیک ترین شعبه ما به خودتان، رزرو کنید.

قالیشویی توحید

آیا می دانید قالیشویی توحید در سراسر تهران شعبه فعال دارد؟ برای دریافت خدمات از هر یک از شعبات ما، تنها کافیست خدمت موردنظرتان را در بخش ثبت سفارش آنلاین وارد کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده پذیرش سفارشات شما از هر جای تهران هستند. خدمات ما هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین برای تمام افراد، قابل رزرو خواهد بود.

خدمات مبل شویی، موکت شویی و قالیشویی فرش های ماشینی و دستبافت، با ارائه ضمانت نامه معتبر انجام می شود. همچنین جالب است بدانید که خدمات ما ظرف حداکثر ۳ روز کاری یا ۷۲ ساعت به شما ارائه می شود. تفاوتی نمی کند که در کجای تهران ساکن باشید. هر جا که باشید، ما در نزدیکی تان هستیم و خدمات مان را از شعبات فعال مان به شما ارائه می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول